El concurs per al contracte del servei de recollida de residus i neteja viària que va aprovar el ple de l’Ajuntament de Granollers del 21 desembre per un valor de prop de 52 milions, per 10 anys, ha rebut les ofertes de tres empreses.
La mesa de contractació va obrir el dia 31 de gener les pliques del sobre número 1 del concurs, és a dir, el de la documentació administrativa que corresponia a la Unió Temporal d’Empreses Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) i Aguas, Residuos y Medio Ambiente (Arema), Talher, SA, que és l’actual concessionària i va rebutjar la darrera pròrroga; i Valoriza Servicios Ambientales, SA.
Aquest és principal contracte de l’Ajuntament pel seu valor econòmic. Preveu una despesa de 33,8 milions en neteja viària i 18,1 en recollida de residus. El procés de licitació es va iniciar en el ple del 28 de setembre, però un recurs de la patronal de les grans empreses del sector (Aselip) davant del Tribunal Català de Recursos Especials va obligar a suspendre el procés i iniciar una nova licitació. Algunes de les empreses que s’han presentat al concurs, com FCC i Valoriza, formen part d’aquesta gran patronal. Al desembre, es va reiniciar el procés un altre cop.
La presentació del recurs que ha obligat a repetir el procés de licitació provocarà un endarreriment en l’adjudicació de la nova concessió, amb la qual cosa pot passar que vagi més enllà de la finalització de la pròrroga que es va firmar amb l’empresa que es fa càrrec del servei actualment i que, precisament, és una de les que es presenta al nou concurs, Talher. En el ple de l’Ajuntament del 28 de setembre es va aprovar una ordre de continuïtat del servei fins al dia 31 de maig, data en què ja s’hauria d’haver incorporat la nova empresa concessionària.
La concessió del contracte de recollida de residus i neteja viària ja havia topat amb algun entrebanc anys enrere. L’octubre de l’any 2015 l’Ajuntament va haver d’ajornar l’adjudicació del nou contracte perquè sis de les nou empreses que s’havien presentat ho havien fet amb baixes considerades temeràries, és a dir, amb una oferta inferior en el 10% o més al preu de sortida.
L’Ajuntament va aturar el procés per demanar aclariments i saber si les empreses podrien assumir totes les condicions del servei. I mentrestant es va aprovar una pròrroga forçosa a l’empresa que tenia llavors la concessió. El contracte tenia un preu de sortida de 28,7 milions per quatre anys.
{{ comment.text }}