En el text, els militants socialistes es posicionen a favor dels tres diputats del PSC que van trencar la disciplina de partit i van votar a favor de demanar al Congrés el traspàs de competències per la celebració d’un referèndum d’independència. Aquest dijous al vespre, el manifest el signaven ja uns 120 militants i simpatitzants socialistes entre els quals, a més de Tura, també hi havia la regidora de Granollers Pietat Sanjuan o els exregidors de Mollet Dani Novo i Ester Safont.
El manifest diu que oposar-se “a la possibilitat que el poble de Catalunya es pugui pronunciar en un o altre sentit, és una postura inacceptable i antidemocràtica”. “El socialisme català, més enllà dels paràmetres que imposa el nacionalisme espanyol, hegemònic a Espanya, creiem que només pot estar al costat de l’opinió central i majoritària del poble de Catalunya”, afegeix.
El text convida “tots aquells i aquelles que se senten socialistes o que assumeixin el ric i plural llegat del socialisme català a mantenir-se en favor del referèndum” i recorda l’històric dirigent Joan Reventós. “Tant el socialisme com la causa nacional de Catalunya, com deia Joan Reventós, formen part del mateix indestriable combat per la llibertat i la justícia”.