Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Udon consolida l’expansió americana amb dues obertures

La cadena, amb seu a la Garriga, estrena restaurants a Miami i la República Dominicana

La cadena Udon Asian Food ha inaugurat aquesta dimecres un establiment a Miami, el primer als Estats Units, només unes setmanes després d’haver posat en marxa el primer restaurant a la República Dominicana.

Són les primeres concrecions del salt internacional que la companyia tenia projectat i que s’espera que tindrà continuïtat amb més inauguracions a Mèxic i Portugal. L’empresa espera acabar l’any amb sis restaurants a l’estranger.

El model d’Udon arriba als Estats Units amb un establiment propi amb el qual es vol posar a prova el mercat nord-americà. El restaurant ocupa 240 metres quadrats a Wynwood, considerat un barri de moda a la ciutat. Té una capacitat per a 137 comensals (93 a l’interior i 44 a la terrassa). A la República Dominicana, l’establiment funciona en règim de franquícia, a l’aeroport de Las Américas de la capital, Santo Domingo. Ocupa 150 metres quadrats, amb capacitat per a 103 comensals.

L’expansió internacional d’Udon coincideix amb el 18è aniversari de la companyia. El primer restaurant es va obrir l’abril de 2004 al barri del Born de Barcelona i posteriorment van replicar el model en altres barris de Barcelona, fins que els fundadors, Jordi Vidal i Jordi Pascual, van prendre la decisió de fer créixer el model a tot l’Estat sota el règim de franquícies.

Divuit anys després, la companyia ha arribat a 72 restaurants, amb una facturació l’any passat de 31 milions, que encara no arriba a les xifres prèvies a la pandèmia, quan va fregar els 40 milions.

Els passos per al creixement internacional estan marcats en el pla estratègic de la companyia. Fins ara, dels 70 restaurants de la cadena, només n’hi havia dos fora de l’Estat, a Andorra i Portugal, i amb les obertures dels últims dies i les actuacions pendents a Mèxic i Portugal, completarà l’any amb sis establiments a l’estranger.

Ara, l’objectiu és donar continuïtat a aquest creixement internacional, focalitzat al continent americà, principalment en països com els Estats Units, Mèxic, Panamà, Colòmbia i Xile.

Udon hi mantindrà la seva proposta de cuina asiàtica, de qualitat, saludable, sostenible i a un preu just. La companyia també aplica un pla de sostenibilitat en el qual ha eliminat el plàstic als restaurants i els serveis de lliurament, i també ofereix productes alimentaris amb certificacions (verdura ecològica, ous de corral, pollastre i vedella amb certificat de benestar animal, etc.).

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Aprova que el govern reguli la temperatura en comerços, transport i oci?

En aquesta enquesta han votat 874 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.