L’Ajuntament hi deixarà instal·lades les vuit barres metàl·liques en forma d’U invertida –agrupades en dos grups de quatre– que permeten que s’hi lliguin fins a 16 bicicletes a la vegada, una per cada banda. Aquest sistema és el que es considera més segur per evitar els robatoris. També s’hi deixaran les tanques metàl·liques, que ajudaran a mantenir l’espai acotat, i s’hi afegiran cartells amb consells de com deixar la bicicleta o quina mena de cadenats fer servir i indicant que la zona està controlada per les càmeres de videovigilància de l’estació. Aquest aparcament encara es podria ampliar amb vuit suports metàl·lics més que permetrien lligar-hi 16 bicicletes més.
“S’ha dignificat l’aparcament i s’ha generat un espai més adaptat per a les bicicletes”, destaca Benjamí Aguilar, membre de l’entitat Granollers Pedala. Per a ells, és important que els usuaris vegin aquest espai com un lloc més segur per deixar-hi la bicicleta. A banda, un ús sovintejat també és un element que dóna seguretat, sosté Aguilar.
PROVA POSITIVA
L’associació Granollers Pedala fa una valoració positiva del funcionament de la prova d’aparcament vigilat que ha fet els darrers cinc divendres. Ha funcionat cada de 2/4 de 7 del matí a 2/4 de 10 de la nit i ha estat gratuït per a tots els usuaris. Uns vuit usuaris l’han fet servir de forma regular i cada divendres hi ha hagut altres persones que també hi han aparcat la bicicleta. “No és una xifra molt elevada. Els usuaris que han vingut han repetit i s’ha anat fidelitzant”, ressalta Aguilar. També han notat un major ús en altres dies, on no hi havia vigilància però sí les tanques. Amb tot, “ens trobem amb gent que els fa servir els divendres però que té dubtes de seguir-ho fent si no hi ha vigilància”, admet Aguilar, que considera que el repte és que hi hagués “un aparcament segur”, és a dir, “vigilat o amb un sistema de control d’accés” vinculat o no al bitllet de tren semblant al que hi ha a ciutats com Estrasburg.
{{ comment.text }}