Des de l’Ajuntament, es reconeix que encara hi ha un 27% de passos sense adaptar i senyalitzar i s’anuncia que en els propers sis anys, que és l’objectiu que marca el Pla de Mobilitat, se n’adaptaran 111. Durant aquesta actuació es prioritzaran aquells passos situats en les zones més transitades, ja que, per raons pressupostàries, durant aquest període no es podran adaptar tots.
Segons el mateix ajuntament, el pressupost municipal d’aquest any 2016 ja inclou una partida de 250.000 euros per aplicar mesures previstes en el Pla de Mobilitat.
L’existència de molts passos de vianants sense adaptar i altres obstacles a les voreres, l’ha denunciat darrerament el blog Molletopina, que va cridar l’atenció, per exemple, sobre l’existència d’un pal de la llum al carrer Sant Jordi o al carrer Dos de Maig, cantonada amb el carrer del Sol i altres llocs. “No es pot passar en cadira de rodes i els nostres conciutadans amb mobilitat reduïda tenen dret a poder passejar per la ciutat sense cap barrera arquitectònica”, diuen en un comunicat.
Segons les dades del Pla de Mobilitat, els barris que tenen els passos de vianants en millors condicions són els de Riera Seca i Can Borrell, que són els de més recent urbanització. Segons el pla, un altre problema afegit per al pas de vianants són les voreres estretes. El barri on es concentren el major nombre de voreres no accessibles, amb menys de 90 centímetres d’amplada, és del de Col·legis Nous. Al barri del centre els carrers en pitjors condicions són Roger de Llúria i Dos de Maig. Al barri d’Estació de França hi ha uns 20 passos sense adaptar i nombrosos carrers amb voreres de menys de 90 centímetres i passos de vianants sense guals, especialment al carrer Lluís Duran. Al barri de Can Pantiquet encara hi ha uns 40 passos sense adaptar. Al barri de l’Estació del Nord hi ha uns 20 passos sense adaptar i 12 sense senyalitzar. Al barri de Santa Rosa, el pla detecta 64 passos sense adaptar. A Plana Lledó n’hi ha 15 i a Lourdes, 16.
{{ comment.text }}