Un desacord amb l’adjudicatària retarda la reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost

Les obres de Mollet-Santa Rosa, a la línia R3, avancen amb retard

Renfe no ha pogut iniciar encara les obres de reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost que es van adjudicar el març de l’any passat. L’empresa que va guanyar la licitació per un import d’1,9 milions –Comsa, SA– va demanar canvis en el projecte en el moment d’iniciar l’actuació.

La companyia no ho va acceptar i ara està pendent de tancar la rescissió del contracte amb l’empresa guanyadora del concurs públic. Quan això passi, es farà una revisió del projecte i s’iniciarà un nou procés de licitació de l’actuació que, entre altres aspectes, preveu la construcció d’un nou pas inferior entre andanes equipat amb ascensors perquè l’estació quedi adaptada a les necessitats de les persones amb dificultats de mobilitat.

L’actual pas inferior quedarà obert per connectar els carrers situats a banda i banda de la línia de França. Segons han explicat fonts de la companyia a EL 9 NOU, es preveu obrir el nou procés de licitació a finals d’aquest any o principi de 2019.

A més de construir un nou pas inferior, el projecte inclou l’ampliació de les andanes fins als 200 metres, la renovació de l’enllumenat, la instal·lació de noves marquesines i la redistribució dels espais del vestíbul. L’empresa que va guanyar el concurs públic per fer la reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost es va comprometre a fer els treballs en 14 mesos.

Endarreriment a Mollet-Santa Rosa

D’altra banda, les obres de reforma de l’estació de Mollet-Santa Rosa, que van començar el desembre de l’any passat, van amb retard respecte al calendari d’execució marcat inicialment, que estava fixat en 11 mesos. Segons Renfe, el retard es deu a problemes derivats del nivell freàtic del subsòl on s’excava un túnel que permetrà accedir a les andanes sense haver de travessar pel mig de les vies com passa ara. La companyia preveu acabar les obres a final d’aquest any o principis de 2019.
Els treballs, que fixen una inversió d’1,21 milions, inclouen l’ampliació de les andanes fins a 200 metres de llarg per als trens de doble configuració. També el recreixement en l’alçària per facilitar l’accés als trens i la millora de l’enllumenat i les marquesines. En un comunicat, la CUP de Mollet ha denunciat aquest retard de les actuacions.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't