Josep Puigpey i Sadurní, conegut empresari de Vilanova del Vallès, va morir divendres, a 60 anys, a conseqüència d’un accident aeri que es va produir al municipi de Mosqueruela, a la comarca de Gúdar-Javalambre, a la província de Terol.
El fet ha causat un gran impacte a Vilanova, on era molt conegut per la seva activitat empresarial, però també per la seva implicació en la vida cultural i esportiva del municipi.
L’accident es va produir pels volts de la 1 del migdia. Josep Puigpey viatjava amb un ultralleuger model Tecnam P46 Golf, de dues places, juntament amb una altra persona que també va morir i que era veïna de Barcelona.
Tots dos participaven, amb tres aeronaus similars més, en un raid turístic que havia sortit de l’aeròdrom d’Òdena (l’Anoia) i que tenia previst arribar en tres etapes, fins a la localitat de Vera, a Almeria. La primera etapa anava d’Òdena a Vinaròs (Baix Maestrat); la segona havia d’arribar fins a Requena (Plana d’Utiel-Requena) i la tercera, fins a Vera. Va ser en aquesta segona etapa quan es va produir el sinistre, del qual encara no es coneixen les causes. Fonts de la Subdelegació del Govern a l’Aragó han informat que els ocupants de l’aparell sinistrat no van avisar de cap problema durant el vol a les persones de la resta d’aeronaus. De fet, les mateixes fonts indiquen que els altres participants al raid es van pensar que hi hauria problemes amb la comunicació i no van tenir notícia de l’accident fins que van aterrar a Requena.

Segons ha explicat l’alcaldessa de Mosqueruela, Alba Lucea, els veïns van veure dues avionetes que sobrevolaven el poble a molt baixa alçada i que una d’elles semblava tenir problemes. Poc després, es va sentir un soroll molt fort i es va veure fum en una zona a aproximadament a un quilòmetre del nucli urbà, on hi ha unes torres de telefonia mòbil i televisió. Un agent de protecció de la natura va ser el primer a avisar els serveis d’emergència.
L’aparell es va estimbar contra la falda d’una muntanya i es va incendiar.
La causa de la mort dels ocupants hauria estat l’impacte contra la muntanya. El paracaigudes amb què anava equipada l’aeronau i que es fa servir per reduir la velocitat a l’aterratge va quedar estès prop de l’aparell, fet que fa pensar que el pilot l’hauria desplegat per mirar d’amortir l’impacte. Fins al lloc es van desplaçar els Bombers de Terol, a uns 90 quilòmetres de distancia, i efectius de la Guàrdia Civil.
Els cossos dels dos ocupants van ser traslladats a l’Hospital San José, de Terol, per fer-los l’autòpsia i fer-ne la identificació. La Guàrdia Civil, la Comissió d’Investigació i Incidents d’Aviació Civil del Ministeri de Transports i el jutjat d’instrucció es fan càrrec de la investigació sobre les causes de l’accident, que, segons algunes fonts, podrien allargar-se, entre altres raons, perquè aquest tipus d’aparells no tenen caixa negra.
Pilot expert
Josep Puigpey tenia molta experiència en el pilotatge d’ultralleugers. Tenia el títol de pilot privat des de feia molts anys i era membre de l’Aeroclub Igualada-Òdena, on era també molt conegut i apreciat. Segons fonts de la família, feia uns 20 anys que volava amb un ultralleuger de la seva propietat i esperava rebre un altre aparell que havia adquirit recentment i que havia d’arribar dels Estats Units.
Gairebé cada diumenge sortia des de l’aeroport d’Òdena per fer excursions a diferents punts de Catalunya, com Roses o Montserrat, i fins i tot a les illes Balears. Molt sovint l’acompanyaven amics o clients de l’empresa als quals convidava.