Un estudi conclou que el desenvolupament econòmic de l’entorn del Circuit generaria un impacte de 970 milions d’euros

S’hi podrien instal·lar prop de 150 empreses que contribuirien a crear uns 6.000 llocs de feina


27/10/2020
Montmeló

Segons un estudi elaborat per la Cambra de Comerç de Barcelona, el desenvolupament del PDU al voltant del Circuït de Barcelona-Catalunya –aprovat el 2016 i pendent d’execució- permetria instal·lar-hi més de 140 empreses que generarien un impacte econòmic de 970 milions d’euros i que contribuirien a crear gairebé 6.000 llocs de feina.

Els autors de l’informe, apunten que el “prestigi esportiu” del Circuït, l’escassetat de sol a l’àrea metropolitana i les bones comunicacions de la zona, permetrien atreure empreses de la indústria del motor i de la mobilitat sostenible que farien del Vallès “un referent industrial”. Per tot això, la Cambra demana al Govern que impulsi el projecte per acollir les primeres empreses el 2023.

L’estudi ‘Desenvolupament empresarial dels polígons al voltant del Circuit de Barcelona-Catalunya’ s’ha presentat aquest dimarts a la Llotja de Mar en un acte que ha comptat amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i del d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa.

Segons l’estudi, l’impuls del PDU, que contempla quatre sectors diferenciats en funció del tipus d’activitat amb més de 100 hectàrees de superfície, podria acollir 144 empreses que tindrien una facturació de 970 milions d’euros, tenint em compte l’impacte indirecte i induït. A més, el desenvolupament empresarial d’aquest complex impactaria econòmicament en 430 milions d’euros en el valor afegit brut del territori i crearia gairebé 6.000 llocs de treball.

La distribució d’empreses per sectors que s’ha tingut en compte en l’estimació és 15% indústria, 23% comercial/oficines, 23% tecnologia/educació, i 40% esportius recreatius i hotels.

Davant aquest impacte econòmic, Carme Poveda, directora d’Anàlisi econòmica de la Cambra de Barcelona, ha destacat que la inversió pública necessària per tirar endavant el projecte, estimat en 15 milions d’euros per construir els accessos i 61 milions per a costos d’urbanització, quedarien “àmpliament compensats”.

Per la Cambra, amb aquest projecte Catalunya “s’hi juga molt i no hi ha temps a perdre”. En aquest sentit, Poveda, ha afegit que si el Govern el considera prioritari es podria dur a terme en uns dos anys per posar-lo en marxa el 2023 quan es preveu sortir de la crisi provocada per la pandèmia. Durant aquest temps, ha afegit, la inversió pública per fer-lo realitat afavoriria la recuperació de sectors com el de la construcció i l’obra pública en un moment de baixa inversió privada.

Pels autors de l’estudi, el prestigi del Circuït i la seva bona ubicació, permetrien que al seu voltant s’instal·lessin empreses de la indústria del motor, la mobilitat sostenible i les activitats recreatives i esportius que suposarien “una oportunitat pel territori i pel conjunt del país”.

Durant la seva intervenció, el president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell, ha xifrat en prop de 400 milions d’euros l’impacte econòmic que generen anualment les proves que acull el Circuit, el que el situa com “una de les principals infraestructures del país”. Amb tot, ha afegit que si s’impulsés de manera definitiva el PDU, l’impacte es multiplicaria generant, a més, un ecosistema perfecte per atreure noves empreses de la indústria del motor i de la mobilitat sostenible.

Canadell també ha posat en valor que l’atracció d’empreses innovadores i sostenibles, permetria també impulsar el sector de l’automoció a Catalunya que actualment es basa principalment en la producció de vehicles. “L’entorn del Circuit de Barcelona-Catalunya seria un bon lloc perquè comencin a rodar aquest tipus de projectes empresarials”, ha afegit.

El Govern aposta pel PDU

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha lloat la importància del PDU, tot assegurant que permet oferir concreció de temps i costos a les companyies interessades en instal·lar-se a l’entorn del Circuit de Catalunya. “Són dues certeses essencials per programar inversió”, ha remarcat Calvet, tot destacant que això referma la competitivitat dels polígons.

Al mateix temps, el conseller també ha subratllat la importància del sector de l’automoció al conjunt de Catalunya, assenyalant el potencial del Circuit però també de companyies com Seat i Nissan, i del centre de desenvolupament Idíada. Tot un hub al qual Calvet ha assegurat que la Generalitat concedirà ajudes per superar la crisi de la covid a través del Pla per a la Reactivació Econòmica i Protecció Social (CORECO). “Més enllà d’una idea, volem que potenciar el clúster de l’automoció sigui una realitat”, ha apuntat.

Per la seva part, Tremosa ha aplaudit les possibilitats de futur que el PDU del Circuit de Catalunya ofereix per l’entorn de Montmeló i ha augurat que la Generalitat aconseguirà renovar el contracte amb la Fórmula 1, “fet que donarà certesa al Circuit i ajudarà a promoure els polígons”. “No podem abandonar Montmeló”, ha subratllat.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 889 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't