El pla preveu fer que el carrer Catalunya –la carretera de Vilanova– sigui d’un sol sentit en direcció al centre, mentre que el trànsit en sentit contrari circuli pel tram urbanitzat del carrer Sant Sadurní i el carrer Tenor Viñas. El ple va aprovar un conveni amb la Diputació que permet fer el carrer Catalunya d’un sol sentit i el projecte de reforma d’aquest vial amb un pressupost de 850.000 euros. De moment, però, les obres no començaran perquè l’Ajuntament no té tot el finançament.
Els veïns, que es van manifestar divendres a la tarda al carrer Sant Sadurní, a l’alçada de la fàbrica Textiles y Bordados, adverteixen que el canvi farà passar uns 3.500 vehicles –uns 300 són camions– pel barri de la Rambla i, en concret, pel carrer Tenor Viñas, un vial urbà que no compleix el reglament de carreteres, on caldrà eliminar els aparcaments i el paviment, el qual no està preparat per suportar el trànsit d’una carretera. Els manifestants demanen que es deixi sense efecte el conveni i que l’anella viària no es posi en marxa fins que no s’hagi acabat d’urbanitzar tot el carrer Sant Sadurní, fins la carretera de Vilanova, a la sortida del poble.
“L’Ajuntament s’ha endeutat per reformar el carrer Sant Sadurní sense cap sentit perquè s’ha fet de manera que té totes les barreres perquè sigui de doble sentit, tal com els tècnics de la Diputació recomanaven, i perquè, a més d’augmentar el trànsit a Tenor Viñas, quedarà tallada la Rambla, un dels carrers amb més vitalitat”, diu Ferran Velasco, un dels veïns.