QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Un jove ramader de Bigues obre una botiga de proximitat a Granollers

Apropar el productor al consumidor, i fer-ho sense intermediaris. Amb aquesta filosofia va sorgir la iniciativa de productes de proximitat Km. 0 que impulsa l’associació ASAJA, liderada per la lleronina Rosa Pruna.


El 9 Nou
26/01/2012

I és amb aquesta idea que el jove Pere Subirats, productor ramadera de Can Puig de Bigues, ha obert una botiga de productes de proximitat en un punt molt cèntric de Granollers: al número 12 del carrer de Santa Elisabet, un espai per on transiten centenars de possibles consumidors cada dia.

A la botiga venen sobretot vedella, porc i elaborats porcins que han engreixat i preparat a la casa mare de Bigues, població on des de fa set anys tenen oberta una altra botiga. Però a més d’aquests productes fets a casa i posats a la venda directament, a la botiga de Granollers, Pere Subirats també ven altres productes de proximitat d’altres productors de la zona. Per exemple, s’hi poden trobar làctics i formatges elaborats en granges i obradors artesans del Vallès Oriental i algunes comarques veïnes, tots elaborats amb estàndards de qualitat elevats.

Subirats subratlla la importància de la venda directa al consumidor i afirma que hi guanya tant el productor, que pot vendre a més bon preu i ser més competitiu, com el consumidor, que hi troba productes d’alta qualitat i frescos elaborats a pocs quilòmetres de casa seva.

Des d’ASAJA, Rosa Pruna assegura que cada vegada hi ha més gent que aposta pels productes de Km 0. I diu que una de les raons que al Vallès Oriental ja hi hagi força productors és que ben a prop hi ha un gran mercat de consumidors, que és la ciutat de Barcelona i la seva conurbació.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 345 persones.