Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

[AMPLIACIÓ] Una parella de Lliçà d’Amunt deixa els fills a casa per por a contagis

Els pares preparen exercicis perquè els quatre menors puguin seguir amb l’aprenentatge però a casa

Algunes famílies han decidit aquest dilluns no portar els seus fills a escola, malgrat l’obligatorietat de fer-ho, per por contagis de la covid-19. És el cas d’una família amb quatre fills de Lliçà d’Amunt: “Volem que es socialitzin i facin els seus estudis, però no d’aquesta manera”, assegura Marta Martínez, una de les col·laboradores de l’Agrupació de Famílies per una Elecció Educativa Segura (AFEES).

En el cas de Martínez, s’hi afegeix el fet que dos dels quatre fills que comparteix la parella són asmàtics i l’home, en Raúl, pateix síndrome de Cushing, és hipertens i recentment li han extret un tumor: “Volem que valorin la nostra vulnerabilitat com a família i proposem que vingui un professor a casa a fer-los classe.”

Tot i l’absentisme a l’aula, la família s’ha proposat preparar diàriament exercicis als fills perquè no perdin temari. “No els tenim tot el dia jugant a la videoconsola”, assegura la mare. La parella comparteix quatre fills –cadascú en té dos, de relacions anteriors– que tenen entre set i disset anys. Només un ha anat aquest dilluns a l’escola per elecció de l’exparella d’en Raúl.

Als altres, explica Marta Martínez, han decidit no portar-los perquè “els recursos que ofereix l’escola no són suficients”. La dona lamenta que no s’hagin desdoblat les classes, no s’hagin adoptat prou mesures higièniques o que falti ventilació al centre. “No és prou segur portar-los a l’escola”, insisteix.

Com a alternativa, Martínez proposa opcions com l’educació telemàtica, com es va fer per acabar el curs passat, entre març i juny, o fins i tot que un professor els faci classe a casa, una opció que saben que no prosperarà. “Volem que facin el curs, però amb un nivell de seguretat que ara no tenim”, es defensa la mare.

Pel que fa a la gestió familiar que suposa deixar els fills a casa, Martínez explica que tant ella com la seva parella intenten teletreballar i allargar l’actual situació tant com sigui possible, convençuda que l’aparició de casos en l’entorn escolar obligarà l’administració a replantejar el curs que acaba de començar.

La versió del centre

L’escola on estudien dos dels fills de la parella de Lliçà d’Amunt han explicat que el centre ha posat en pràctica un pla d’actuació seguint els criteris del Procicat i que això inclou la ventilació de les aules i tot de mesures higièniques com el control de temperatura i el rentat de mans.

A més, de P4 a quart, els grups tenen una mitjana d’entre 15 i 16 alumnes per aula gràcies als desdoblaments que s’han pogut fer convertint dues classes en tres grups amb alumnes de dos nivells barrejats. A P3 no s’ha fet perquè ja eren menys de 20. En el cas de cinquè i sisè, no s’ha pogut generar un tercer grup per la falta de personal per assumir-ho.

“Hem fet mans i mànigues perquè el nostre entorn sigui suficientment segur pels nostres nens i nenes a més de vetllar per la seva educació en una situació tant atípica”, diuen.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.