QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Una sessió formativa de l’AMTU aplega una setantena de regidors i tècnics a Palautordera

L’Associació de Municipìs amb Transport Urbà ha organitzat aquest dimecres la trobada que també ha aplegat operadors de transport públic.

Una setantena de regidors, tècnics de mobilitat i representants d’empreses operadores d’arreu de Catalunya s’han trobat aquest dimecres a Santa Maria de Palautordera en una sessió formativa organitzada per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV) i la Fundació Cercle d’Infraestructures.

La jornada ha servit per introduir conceptes bàsics referents al marc regulador català i europeu. També sobre els diversos models de prestació del servei de transport públic. “Una bona gestió es transforma en realitat econòmica però també es transforma en element de progrés, de vertebració del territori i de la sostenibilitat”, ha dit Jordi Xena, president de l’AMTU i alcalde de Palautordera.

Ramon Sagalés, vicepresident de la FECAV, ha ressaltat la importància de jornades com aquesta per posar en contacte el sector públic “que són els que han de planificar, programar, garantir i oferir els serveis als ciutadans” i el privat que “té un paper indispensable per dur terme una bona gestió de transport públic”.

Ponents destacats

La jornada ha comptat amb la participació de ponents destacats com Pere Macias, exconseller de Política Territorial i Obres Públiques i president de la Fundació Cercle d’Infraestructures, Manel Villalante, director de l’Àrea de Mobilitat i Infraestructures de Transport de Barcelona Regional, o Benjamí Cubillo, sotsdirector general de Trasnport Públic i Mobilitat de la Generalitat.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 183 persones.