QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

VALERI SALGOT / Empresari xarcuter

Valeri Salgot és la tercera generació dels xarcuters Salgot d’Aiguafreda, una empresa que s’obre camí amb els productes de sempre del porc, però també amb una aposta ecològica i de compromís amb la societat.

El 9 Nou
12/03/2012

Format en Administració d’Empreses, Valeri Salgot, de 40 anys, presideix el Clúster Català d’Elaboradors de Productes Gourmet.

L’empresa d’embotits Salgot, d’Aiguafreda, busca fer arribar els seus productes a estrangers que visiten Catalunya a través de punts de venda situats en llocs turístics. Aquest és un dels objectius que Salgot treballa de la mà d’una vintena d’empreses més –entre les quals també hi ha Crit d’Or, de Granollers, que es dedica als fruits secs– dins del clúster Gourmet, que aplega empreses del sector de l’alimentació elaboradors d’aliments de gamma alta. L’objectiu és vendre els seus productes en llocs altament freqüentats per turistes com Montserrat, Port Aventura, els aeroports catalans o el Port de Barcelona. Aquest objectiu és complementari a la internacionalització de les empreses que integren el clúster. En els darrers mesos, ja s’han fet algunes missions comercials a països europeus per aprofitar l’avantatge que representa compartir el mateix perfil de client.

Salgot, empresa premiada del Ministeri de Medi Ambient per la línia de producte ecològic que ha desenvolupat, factura més de 10 milions d’euros. La firma, amb obrador a Aiguafreda, té 75 treballadors i va produir un milió de quilos d’embotits.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 392 persones.