Veïns de Cardedeu rebutgen un pla que reduirà l’aparcament per donar prioritat a la bicicleta

L’Ajuntament afirma que està obert a escoltar totes les propostes

El 9 Nou
07/03/2021
Cardedeu

Veïns del carrer de Sant Josep Oriol i zones properes, de Cardedeu, s’han mostrat contraris al projecte de creació de carrers bici en què les bicicletes podrien circular en tots dos sentits i tindrien prioritat per sobre dels cotxes. No hi estan d’acord perquè consideren que significarà la pèrdua d’un nombre important de places d’aparcament.

El projecte s’inscriu dins d’un pla més ampli de l’Ajuntament que preveu implantar la mateixa mesura en diversos carrers del nucli urbà, anomenat Estudi Zones 30, per definir una xarxa viària per on les bicicletes puguin circular amb seguretat entre diversos barris i en direcció a llocs com l’estació de tren. El projecte està en informació pública i es poden presentar al·legacions fins al dia 15 de març.

Els veïns, que van fer una assemblea dissabte passat, expliquen que el projecte preveu habilitar uns espais d’espera per tal que els cotxes deixin passar les bicicletes i això representaria suprimir algunes places d’aparcament. En un comunicat, una comissió del veïnat del carrer de Sant Josep Oriol diu que les dades que presenta l’estudi no són correctes perquè “diu que s’eliminen 15 places i en realitat se n’eliminen 25, tal com han comprovat els veïns”.

Afegeixen que aquest carrer i altres propers suporten una alta ocupació de les places d’aparcament “atès que en els darrers anys s’han eliminat les del centre de la vila i han desplaçat cap al nord la pressió per aparcar”. I creuen que la densitat de trànsit al carrer és molt baixa i seria factible una convivència entre bicicletes i cotxes. Tot i això, consideren que la millor opció seria que s’allargui el carril bici de l’avinguda Vilamajor fins a la zona dels parcs, “on hi ha prou amplada i no s’ha d’eliminar cap aparcament”.

Remarquen que estan a favor de l’ús de la bicicleta, però diuen que altres ciutats europees només tenen carrils segregats en vies d’alta velocitat.
Fonts municipals han indicat aquesta setmana que ja es va fer una presentació de l’Estudi Zones 30 als veïns en una sessió en què hi va haver algunes veus contràries, però remarquen que el període d’exposició pública està obert fins al 15 de març i que el govern municipal ja ha expressat la seva posició oberta a estudiar totes les al·legacions i les propostes que es presentin.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 69 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't