Veïns de l’entorn del carrer Ramon Llull, de Granollers, demanen millores de seguretat

Proposen la senyalització d’una filera d’aparcament i la supressió d’un dels quatre carrils de circulació

El 9 Nou
18/02/2021
Granollers

L’associació de veïns de Joan Prim Centre, de Granollers, demana que s’adoptin mesures per pacificar el trànsit al carrer Ramon Llull, on fa tot just dues setmanes hi va morir una dona de 38 anys que va ser atropellada per una motocicleta a la cruïlla amb el carrer Ponent. La víctima travessava per la banda de la intersecció on no hi ha pas de vianants.

Segons explica la presidenta de l’entitat, Cristina Tarrés, després de l’accident van contactar amb membres del govern per demanar que s’actués tot i que, des de fa temps, ja havien sol·licitat alguna intervenció al vial.

Fonts municipals han explicat a EL 9 NOU que la Policia Local i l’àrea de mobilitat estudien la zona on, com a bona part de les vies urbanes la ciutat, ja es va reduir la velocitat màxima permesa a 30 quilòmetres per hora, com s’ha senyalitzat en diversos punts del paviment.

“És un problema que no ve d’ara. S’ha convertit en una autopista urbana. Hi ha vehicles que passen a molta velocitat”, diu Tarrés, que també recorda que el vial assumeix molt de trànsit. També de vehicles pesants que venen de les zones industrials pels carrers del marge dret del Congost –passeig de la Conca del Besòs, al tram de Granollers, o passeig de la Ribera, a Canovelles– i travessen Granollers per l’eix dels carrers Ramon Llull i Francesc Ribas per anar a buscar les autopistes a la Roca.

Tarrés apunta com un punt complicat el semàfor per a vianants –només es posa verd si es prem el botó– que hi ha a la cruïlla amb els carrers Rosselló, a la banda nord, i Font de l’Escot, a la banda sud. Defensa que caldria millorar-ne la senyalització i ampliar el temps que es dona per travessar perquè entén que no es suficient per a les persones més grans.

Des de l’associació Joan Prim Centre, han posat sobre la taula l’opció de crear una filera d’aparcament a un dels costats de Ramon Llull entre els carrers Ponent i Corró. Això permetria reduir els quatre carrils actuals –dos per sentit– a tres. “Li donaria més tranquil·litat i també donaria més vida i seria bo per a les botigues de la zona.”

Des de l’associació de veïns de Ponent, Jaume Coll, explica que també havien expressat per preocupació per les velocitats elevades, principalment al carrer Rafael Casanova. “S’hi van posar reductors de velocitat a l’entorn de l’escola Ponent però encara hi ha cotxes que van ràpid.”

Sense onada verda als semàfors per evitar velocitats elevades

Des de la rotonda de Canovelles fins a la cruïlla amb Joan Prim, el carrer Ramon Llull té quatre carrils, dos per sentit. Els girs a l’esquerra només es poden fer a les cruïlles amb senyalització semafòrica: al carrer Rafael Casanova, en direcció Canovelles, i al carrer Corró, en direcció a l’Hospital. Els semàfors de l’eix dels carrers Ramon Llull i Francesc Ribas estan cadenciats per evitar que es generi una onada verda que afavoreixi un augment de la velocitat dels vehicles.

LA PREGUNTA

La conducta de Puigdemont, com diu el conseller d’Interior, va ser “impròpia”?

En aquesta enquesta han votat 615 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't