La constitució d’aquesta plataforma va ser una de les concrecions de l’assemblea que es va fer dimecres a la Fàbrica, a la qual van assistir prop de 110 persones. La comissió Salvem el Bus, formada per una desena d’integrants, té previst sol·licitar una reunió amb l’alcalde, Joaquim Brustenga, al qual volen lliurar les 1.030 signatures contra l’eliminació del transport municipal que s’han recollit en poc més d’una setmana.
Mentrestant, a la trobada de dimecres, alguns veïns van dir-hi la seva. Entre altres opinions, hi va haver qui va proposar un estudi de la utilització que té ara mateix el bus urbà o també qui va plantejar la possibilitat de fer un leasing a partir d’un bus del poble. Els regidors dels tres partits de l’oposició a l’Ajuntament –Independents-ERC, PSC i ICV-EUIA- i alguns del govern (CiU i PP) van assistir a l’assemblea. I tant l’oposició com el govern van intervenir. Des d’I-ERC, el regidor Ramon Vilageliu va manifestar que “les persones joves, grans o les que no tenen cotxe necessiten un autobús”. “No és pas una qüestió de demanar un taxi que et vingui a buscar; ha de ser una qüestió que et doni llibertat de poder saber que a tal hora passarà un bus i et portarà”, va subratllar Vilageliu.
Des del govern, el regidor de Mobilitat Miquel Moret va fer referència a l’endeutament municipal i va afirmar que ells no eren els culpables que això estigués en aquest moment i en aquest punt de la manera que està. “Els senyors d’I-ERC i del PSC, com a mínim des de l’abril de 2010, ens han deixat un deute de 14 mesos sense pagar el bus a l’empresa Sagalés”, va apuntar. El regidor d’ICV-EUiA, Agustí Gonzalo, va dir que el transport urbà municipal “fa falta i s’ha de mantenir” i va demanar que “l’Ajuntament busqui recursos”.