A la vegada, volen que se senyalitzi com a camí rural i amb limitacions de velocitat (a 30 quilòmetres per hora), de tonatge (sense afectar els vehicles agraris) i d’avançament, perquè quedi totalment prohibit.
Per separar l’espai dels vehicles i el de vianants, proposen la creació d’un espai segregat d’un metre d’amplada reservat per als vianants. Això implicaria la reducció de la calçada dels 5,5 metres actuals a 4,5. L’espai de vianants hauria d’estar separat de la zona de pas dels vehicles per una divisòria que no impedís la circulació de maquinària agrícola que necessiti més amplada. Com a alternatives, la comissió posa sobre la taula dues propostes: estrènyer alguns trams, de manera que només hi pugui passar un vehicle, donant prioritat a un dels sentits, o fer un voral formigonat a la banda contrària per on passin els vianants.
La comissió ha traslladat la proposta al regidor de Participació, Juan Antonio Corchado (PSC), que, segons els veïns, ho va veure amb bons ulls. Ara, estan pendents de tenir una trobada amb l’alcalde, Francesc Colomé, que es farà el 6 de febrer. Pretenen que els 30.000 euros que hi havia al pressupost de 2016 per actuar en aquest camí serveixin per tirar endavant aquestes millores. I, si cal, es completi l’aportació amb una partida dels comptes de 2017.
Tot plegat, persegueix un triple objectiu: que el camí torni a ser transitable per als veïns, que els conductors siguin conscients que passen per un camí que travessa una zona rural i d’alt valor paisatgístic i que el camí sigui una via verda “on puguin conviure vianants, maquinària agrícola i vehicles amb total seguretat”, expliquen fonts de la comissió. Aquestes mesures han de permetre que el camí vell de Marata deixi de funcionar com una alternativa a la ronda de Granollers per a vehicles que fan recorreguts interurbans entre l’eix de la C-17 i l’eix de la C-35 i l’AP-7. “En els darrers anys, el camí s’ha convertit en una carretera. El volum i les velocitats dels vehicles no corresponen al que el camí pot i ha d’assumir. La percepció que tenen els conductors és que el camí és una carretera de pas. Els veïns no podem passejar-hi sense posar en risc la nostra seguretat”.
{{ comment.text }}