El grup Gallo va incrementar les vendes l’any passat, en un exercici marcat per la pandèmia –amb el consegüent augment del consum a les llars i el descens a la restauració– i que també va ser el primer complet sota gestió de l’empresa de capital risc Proa, que va adquirir la companyia l’estiu de 2019.
Les dades corresponents a la societat que aporta més volum al negoci del grup, Productos Alimenticios Gallo, assenyalen un creixement del 12%, amb una facturació propera a 130 milions d’euros.
La comparativa en l’evolució de les vendes del grup s’estableix amb aquesta societat, perquè les xifres consolidades no són comparables. Proa va crear una societat, Ipa Capital, per poder consolidar els comptes del grup i la facturació d’aquesta companyia van ser de 182 milions d’euros, segons xifres que ha avançat el diari econòmic Expansión.
Les xifres no són comparables perquè els comptes de la societat de l’any anterior no van ser d’un exercici complet. A més de Productos Alimenticios Gallo, consoliden en aquesta societat Comercial Gallo, Productos Alimenticios Frescos i Ta-Tung, el fabricant de pasta oriental que el grup va adquirir l’estiu de l’any passat.
L’empresa està avançant en un pla d’especialització de plantes que aquest any ha tingut unes primeres concrecions amb el trasllat de la producció de pasta seca de Granollers a El Carpio (Còrdova). La planta vallesana conservarà la producció de pasta fresca i pasta farcida, a més de les plaques de canalons i lasanyes. Durant l’any, Gallo també ha avançat alguns detalls del pla d’especialització, amb inversions a les plantes d’Esparreguera (on elabora especialitats de pasta vegetal) a Sant Vicenç dels Horts –seu de Ta-Tung–.
També s’han d’especificar els plans de la companyia per a la planta de Granollers. Arran del trasllat de la producció de pasta seca a Andalusia, que va comportar la recol·locació de 37 treballadors, la majoria dels quals en altres plantes catalanes, el grup va apuntar que projectava una “aposta ferma” per Granollers i que estudiava projectes importants per a aquesta planta.
Pastas Gallo ha triat el Dia Internacional de la Pasta per mostrar el potencial acumulat en els 75 anys de trajectòria. Actualment té més de 90 referències –entre pasta seca, fresca, salsa, farines i varietats orientals–. Segons dades de la companyia, els seus productes són presents actualment en 7 de cada 10 llars i és coneguda pel 98% dels consumidors. Són dades que presenten la companyia, amb planta de fabricació a Granollers des de fa més de 50 anys, com una de les grans marques a l’Estat.
Una quota de mercat del 35%
Actualment, Pastas Gallo s’ha consolidat al mercat espanyol com una marca líder en el mercat de pasta seca, salses i farines. En la primera de les varietats, té una quota de mercat del 35%, malgrat el potencial que estan acumulant algunes marques de distribució. En salses, la quota és del 29% en farines, del 16%. Un dels reptes plantejats amb el canvi de propietat de l’estiu de 2019 era incrementar la projecció internacional de la marca. Actualment el grup exporta un 16% de la producció.
L’empresa manté el compromís amb la innovació que ja va caracteritzar els seus orígens fa 75 anys, quan va introduir la pasta de blat dur al mercat espanyol. A més de ser la primera empresa a integrar tot tipus de pastes quan va obrir, el 2004, la planta de frescos de Granollers, el grup havia introduït anteriorment la pasta de blat dur amb verdures deshidratades i actualment aprofundeix en les línies sense gluten, integral i llegums.
{{ comment.text }}