Aquests dies, però, això no passa. L’Ajuntament ha deixat descoordinar els semàfors per comprovar com canvia el comportament dels conductors quan s’han d’anar aturant, encara que siguin pocs segons, a mesura que van avançant.
L’objectiu era veure si els vehicles corren menys, fet que l’Ajuntament està certificant en una prova que s’emmarca en el debat tècnic que es fa al voltant de la revisió del pla de mobilitat municipal.
Segons fonts municipals, la possibilitat de fer bona part del carrer Girona amb un seguit de semàfors consecutius en verd propicia una major velocitat dels vehicles en un vial on els carrils són amples però on hi ha riscos com la possibilitat de fer girs a l’esquerra en diverses cruïlles que no estan regulades per semàfors o la presència de vianants que travessen fora dels passos senyalitzats. Ara, amb els semàfors descoordinats els vehicles no agafen velocitats tan altes. A més, l’Ajuntament sosté que això no implica un increment del temps de recorregut perquè quan es fa el recorregut de punta a punta l’espera en el darrer semàfor és de pocs segons i no de gairebé tota la fase –un minut i mig–, com passa quan els semàfors estan coordinats.
La idea és que la prova tingui una durada limitada i que els semàfors tornin a funcionar coordinats. Els semàfors del carrer Girona no estan connectats a través de fibra òptica, com sí que passa amb les senyalitzacions semafòriques d’altres carrers principals de la ciutat com Roger de Flor. Això fa que les descoordinacions que es produeixen periòdicament no es puguin arreglar a distància i calgui mobilitzar l’empresa que en fa el manteniment perquè els resincronitzi. Per fer aquesta prova, s’ha deixat d’alertar l’empresa a mesura que s’han anat produint les dessincronitzacions dels semàfors.