Via Vallès ha fet una proposta per reestructurar la xarxa de línies interurbanes d’autobús al Vallès Oriental i al Vallès Occidental per millorar la connexió entre les dues comarques. La proposta es basa en la creació d’una espècie de xarxa ortogonal –com la que està desenvolupant l’Ajuntament de Barcelona a la ciutat comtal– amb línies verticals –en l’eix nord-sud, resseguint els cursos fluvials– i línies horitzontals –d’est a oest–.
D’aquesta manera, es generaria una espècie de quadricula amb punts d’enllaç entre les línies horitzontals i les verticals que millorarien les connexions existents entre les dues comarques. Té en compte la connexió de les línies de bus amb la xarxa ferroviària a les principals estacions.
Via Vallès ha aportat el document al debat sobre el pla de mobilitat del Vallès que promou el Departament de Territori i Sostenibilitat i que està en procés de discussió. “Ha estat ben rebut”, assegura Manel Larrosa, membre de l’entitat. A més, la idea ha sumat les adhesions de la Cecot, del Consell Intersectorial d’Empresaris, de la Unió Empresarial Multisectorial (UEI), de l’Adenc, de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, de la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell, de la Cambra de Comerç de Terrassa, del centre comercial Baricentro, del Col·legi d’Advocats de Sabadell, de la delegació del Vallès del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, d’Urbanistes de Catalunya, de Sant Cugat Empresarial, de CCOO i de Cerdanyola Empresarial.
Per l’entitat, actualment no hi ha un model integrat “talment com si el Vallès fos com una comarca poc poblada i no un territori poblat i complex”. “Si busques un plànol de la xarxa d’autobusos del Vallès no el trobes enlloc”, apunta Larrosa, que defensa que el model d’organització beneficia els usuaris, però també els operadors. “Haurien de ser els primers interessats perquè també aniria en benefici d’ells”, diu Larrosa.
{{ comment.text }}