Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Via Vallès fa una proposta per millorar les connexions amb bus entre els dos vallesos

La idea s’ha incorporat en el debat del pla de mobilitat del Vallès i ha sumat suports d’entitats empresarials i d’altres sectors de les dues comarques

Via Vallès ha fet una proposta per reestructurar la xarxa de línies interurbanes d’autobús al Vallès Oriental i al Vallès Occidental per millorar la connexió entre les dues comarques. La proposta es basa en la creació d’una espècie de xarxa ortogonal –com la que està desenvolupant l’Ajuntament de Barcelona a la ciutat comtal– amb línies verticals –en l’eix nord-sud, resseguint els cursos fluvials– i línies horitzontals –d’est a oest–.

D’aquesta manera, es generaria una espècie de quadricula amb punts d’enllaç entre les línies horitzontals i les verticals que millorarien les connexions existents entre les dues comarques. Té en compte la connexió de les línies de bus amb la xarxa ferroviària a les principals estacions.

Via Vallès ha aportat el document al debat sobre el pla de mobilitat del Vallès que promou el Departament de Territori i Sostenibilitat i que està en procés de discussió. “Ha estat ben rebut”, assegura Manel Larrosa, membre de l’entitat. A més, la idea ha sumat les adhesions de la Cecot, del Consell Intersectorial d’Empresaris, de la Unió Empresarial Multisectorial (UEI), de l’Adenc, de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, de la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell, de la Cambra de Comerç de Terrassa, del centre comercial Baricentro, del Col·legi d’Advocats de Sabadell, de la delegació del Vallès del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, d’Urbanistes de Catalunya, de Sant Cugat Empresarial, de CCOO i de Cerdanyola Empresarial.

Per l’entitat, actualment no hi ha un model integrat “talment com si el Vallès fos com una comarca poc poblada i no un territori poblat i complex”. “Si busques un plànol de la xarxa d’autobusos del Vallès no el trobes enlloc”, apunta Larrosa, que defensa que el model d’organització beneficia els usuaris, però també els operadors. “Haurien de ser els primers interessats perquè també aniria en benefici d’ells”, diu Larrosa.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.