L’objectiu d’aquesta operació és elaborar el mapa de soroll i capacitat acústica del municipi, document necessari en el planejament urbà, la qualificació urbanística i l’assignació d’usos.
“Aquest mapa encara no el teníem i ens estem posant al dia d’acord amb la normativa”, explica el regidor de Medi Ambient, Carles Olmo, que precisa que les zones amb més nivell de soroll són les properes a la variant C-35 i l’autopista AP-7. Amb el mapa acústic del poble –la mostra l’estan analitzant tècnics de la Diputació de Barcelona i els resultats s’esperen per a mitjan gener– el consistori podrà planificar millor el creixement del municipi. “En funció del nivell de soroll, una zona pot ser millor per viure-hi –si és més silenciosa– o bé per a usos d’oci o comercials. Amb aquest mapa, si s’haguessin d’ampliar les zones comercials, sabríem per on és millor fer-ho; també ens anirà molt bé a l’hora de donar permisos, per no barrejar zones d’oci, de descans, comercials, etc.”, explica. Un cop amb els resultats a la mà, l’Ajuntament iniciarà el procediment d’aprovació del mapa de capacitat; així, es realitzarà una aprovació inicial amb el corresponent període d’exposició pública, pas previ a l’aprovació definitiva. Aquest mesurament acústic s’ha fet amb una subvenció concedida per la Diputació.
Vilalba elabora el seu mapa acústic
Entre el 9 i el 13 de desembre, un vehicle equipat amb una unitat mòbil de mesurament acústic va estar operant en diferents punts de Vilalba Sasserra: 24 hores en cada lloc, per mesurar els nivells de soroll tant de dia com de nit.
Notícies relacionades
{{ comment.text }}