Vint escoles i instituts participen en la cinquena edició de la Vallèsbot

El centre d’atenció ha estat la bicicleta

Una vintena d’escoles i instituts de Granollers, Canovelles, la Roca i les Franqueses participen aquest dimarts al matí en la cinquena edició de la Vallèsbot, la fira robòtica en què alumnes de Primària i ESO busquen solucions robòtiques per solucionar reptes de caire social. Es fa a la pista polivalent.

Aquest any, els alumnes han donat resposta a reptes relacionats amb la bicicleta. “Sempre intentem que el component robòtic sigui important, però que no sigui el que s’emporti tot el pes del projecte. Creiem en el poder que tenen de canviar el món a través de la robòtica. Hi ha molts elements de seguretat, casc intel·ligent, armilles adaptades amb components robòtics, temes de mobilitat…”, explica Carles Ceacero, assessor del Servei Educatiu del Vallès Oriental 1, del Departament d’Educació.

En aquesta edició de la Vallèsbot, que no té caire competitiu, han participat les escoles Joan Solans, Pereanton, Ponent, Salvador Espriu, l’Estel, Lledoner, Mestres Montaña, Ferrer i Guàrdia i els instituts Celestí Bellera, Marta Mata i Escola Municipal de Treball, de Granollers.

També les escoles Joan Miró, Els Quatre Vents, Jacint Verdaguer, Congost i els instituts Domus d’Olivet i Bellulla, de Canovelles; les escoles Mogent i Pilar Mestres-Jaume Torrens, de la Roca i Joan Sanpera i Torras, de les Franqueses.

A la inauguració hi han assistit, entre altres, els alcaldes de Canovelles, Emilio Cordero; al Roca, Albert Gil i Granollers, Alba Barnusell, el director dels Serveis Territorials del Maresme i Vallès Oriental del Departament, Simó López, a més de regidors i regidores dels quatre municipis.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 519 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't