Munté va visitar la residència, on viuen 16 persones amb discapacitat psíquica i que està situada al carrer Tarragona de Cardedeu. També les instal·lacions de Viver de Bell-lloc –amb els vivers d’heures que estan en l’origen de l’activitat empresarial d’aquesta organització social– i els horts de La Tavella, entre Cardedeu i Cànoves. Va estar acompanyada per la presidenta de la fundació, Lluïsa Oller; els màxims responsables del Viver i l’alcaldessa de Cardedeu, Calamanda Vila.
Actualment, Viver de Bell-lloc tutela la vida independent d’onze persones que s’ampliaran fins a 15 en els propers mesos amb les quatre persones que aniran a viure a la masia de Can Lluís, a Fogars. Viver de Bell-lloc rep “una ajuda” de 500 euros –s’ha reduït un 20% en els darrers anys– per a set d’ells. Properament s’hi afegiran tres persones més. Amb aquests diners, es poden contractar professionals perquè els donin suport en la vida autònoma. “Si no depenem del voluntariat”, comenta Carlos Sopeña, gerent de Viver de Bell-lloc. En la reunió que van mantenir, també li van demanar ajuda econòmica per reformar i eliminar les barreres arquitectòniques dels quatre lavabos de la residència del carrer Tarragona, que va obrir l’any 1997.
En declaracions a EL 9 NOU, la consellera Munté ha recordat les dificultats econòmiques que afecten la Generalitat i que han obligat a fer ajustos amb la intenció de poder seguir incorporant nous beneficiaris. “La nostra voluntat és garantir la sostenibilitat. Hem hagut de fer ajustos no volguts en bona part derivats de la retallada dels recursos que arriben de l’Estat que han baixat un 92%”, deia Munté, que recordava “el compromís explícit del govern per restablir” els diners retallats quan millorin les finances de la Generalitat. Durant la visita, Munté va destacar la feina feta per Viver de Bell-lloc. “És acurada i centrada en la inclusió laboral de persones amb discapacitat”, va ressaltar.