Granollers aposta per crear una zona restringida als vehicles més contaminants

L’Ajuntament ha demanat ja a l’Autoritat del Transport Metropolità que estudiï com s’ha d’implantar i vol implicar-hi els municipis de la conurbació: les Franqueses, Canovelles i la Roca

L’Ajuntament de Granollers aposta per crear una zona de baixes emissions a la ciutat on tinguin restringit l’accés els vehicles més contaminants. El consistori ja ha traslladat al Departament de Territori i Sostenibilitat la seva voluntat i ha demanat a l’Autoritat del Transport Metropolità que iniciï, en col·laboració amb els serveis municipals, l’estudi que permeti la seva implantació.

A la vegada, l’Ajuntament de Granollers vol implicar els municipis de la conurbació: les Franqueses, Canovelles i la Roca. “L’aire no té fronteres”, ha recordat la primera tinent d’alcalde, Alba Barnusell, en una roda de premsa aquest dimecres al migdia.

No s’han concretat límits que, des de l’Ajuntament, entenen que s’hauran de determinar a partir del treball tècnic que es faci a partir d’ara i de forma imminent. Sí que s’ha exposat que les limitacions haurien d’afectar als mateixos vehicles que, a partir de l’1 de gener, no podran circular per un espai de 95 quilòmetres quadrats de la ciutat de Barcelona i diversos municipis propers.

El consistori també defensa que la creació d’una zona de baixes emissions a la ciutat ha d’anar acompanyada d’altres mesures. Albert Camps, regidor de Medi Ambient, aposta per la reducció de la velocitat màxima permesa a les vies d’alta capacitat que envolten la ciutat. Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat, ha dit que s’ha d’acompanyar d’una aposta per la millora del transport públic a la ciutat. “Si vols posar límits al vehicles has de garantir un transport públic d’acord amb les necessitats de la ciutat”, ha dit.

Zona de baixes emissions de Barcelona

A la vegada, l’Ajuntament de Granollers demana que la creació de la zona de baixes emissions a l’àmbit interior de les rondes de Barcelona a partir de l’1 de gener vagi acompanyada de mesures com el reforç dels serveis de transport públic cap a la capital catalana. També de “mesures estructurals que no acaben d’arribar mai” com el desdoblament de la línia R3 que, per Camps, s’ha de fer fins a Vic. També ha recordat la necessitat que hi hagi una connexió ferroviària entre el Vallès Oriental i l’Occidental a través de la connexió de les línies R8 i R4 a Barberà.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 507 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't