Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Automòbils Farrés, a prop del client

El servei oficial Seat de la Garriga aposta per la qualitat

Fa més de 50 anys Josep Farrés, juntament amb un soci, va obrir un taller mecànic a la Garriga. El 1982 va impulsar pel seu compte el negoci de venda i reparació de cotxes al local on és actualment Automòbils Farrés, a la carretera Nova. “Era en plena crisi. Molta gent creia que s’equivocava. Fins i tot li va suggerir el del banc”, explica el seu fill Xavi Farrés, actual propietari del concessionari juntament amb el seu germà Marcel. Tot i això, ell va tirar endavant el projecte, juntament amb la seva dona, Dolors Dasquens, que era l’encarregada de les vendes. “La mare era molt bona venedora i va ser de les primeres dones que va treballar al sector”, explica Xavi Farrés.

Els dos fills del matrimoni van créixer en el negoci i durant els estius anaven a ajudar els pares. “Escombràvem el taller i netejàvem les eines.”
Més endavant, Josep Farrés i Dolors Dasquens es van associar amb Comercial d’Automòbils del Vallès, amb el qual representaven el grup Volkswagen a Parets, Mollet i la Garriga. Amb el canvi generacional es va desfer la societat, i el 2002 es van posar al capdavant amb la marca Seat en Xavi i en Marcel Farrés.

Al llarg dels 30 anys els dos germans han vist com han evolucionant les vendes en el sector del motor. Abans hi havia marques europees i ara hi ha mes competència perquè han entrat més firmes i models. Els responsables, però, tenen molt clar on són i qui són els seus clients. Xavi Farrés explica que es poden trobar bàsicament amb tres perfils; els de la generació dels pares, que es deixen aconsellar i et donen tota la confiança. A l’altre costat, es trobarien els joves, que no tenen un sentit de la propietat tan arrelat i no els interessen tant els cotxes, sinó el seu ús. “El futur passarà per vendre serveis. Ara busquen sobretot les tarifes planes, com amb els mòbils.” En aquest sentit, Seat ofereix la Compra Flexible, una quota fixa amb drets per utilitzar el cotxe durant un cert temps i després l’opció de quedar-te’l o bé agafar-ne un altre.

Finalment, el tercer perfil seria del comprador de mitjana edat, que arriba a la botiga més informat i amb les idees més clares. “Aquí hi ha una lluita de preus. Han visitat altres concessionaris i es coneixen totes les tarifes. La nostra política és que si venen de la zona, volem que el cotxe se’l quedin amb nosaltres”, afirma. Per això, a més d’igualar-los l’oferta, Automòbils Farrés els ofereixen el seu valor afegit: la qualitat i el tracte personal. “Els clients ens coneixen i nosaltres coneixem el client i les seves inquietuds, no són un número.” Aquí és on Automòbils Farrés es pot desmarcar de la competència; és un concessionari petit i pot donar aquest servei més personalitzat. “És més fàcil que ens arribi una incidència directament a nosaltres, i així la podem solucionar”, afegeix Marcel Farrés.

Actualment, a Automòbils Farrés hi treballa un equip de 14 persones. Xavi Farrés s’encarrega de la gerència i les vendes i el seu germà Marcel, del servei postvenda. “És un equip molt cohesionat, que col·labora entre departaments per satisfer els clients. Tothom està disposat a fer de tot. La majoria fa molts anys que treballa amb nosaltres, ens costa molt formar-los i, quan estan preparats, fem el possible perquè se sentin a gust. Creiem més en les actituds que en les aptituds.”

Cliqueu aquí per accedir a la nostra web

LA PREGUNTA

S’hauria de prohibir fumar a les terrasses dels bars?

En aquesta enquesta han votat 179 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.