“Casa Jové, valors i persones” així definia l’empresa el director general, Xesco Canyelles dissabte passat a la Gala Anual que commemorar els 145 anys d’història d’aquesta empresa familiar. Casa Jové és líder en el sector del manteniment i la reparació de sistemes de calefacció i aire condicionat. La vetllada va reunir més de 150 persones entre treballadors, col·laboradors i partners a l’hotel Miramar de Barcelona. Casa Jové té la seu central a Barcelona i delegacions a Guardiola de Berguedà i Vic.
Durant l’acte es van lliurar els quarts Premis Jové, un reconeixement als esforços per construir una societat millor i també una revindicació de la bona feina que es fa en el sector. El premi en el vessant Social va ser per les beques U-BAC que lliura Barcelona Actua. El guardó el van recollir Laia Serrano i Lluís Bonell. Serrano va remarcar que les beques “permeten l’accés a la universitat d’alumnes procedents d’instituts d’alta complexitat”. Més enllà del vessant econòmic, es fa un acompanyament dels alumnes i va subratllar que es tracta d’un projecte que “ajuda a potenciar l’ascensor social”.
El premi en la categoria Sectorial va ser per l’empresa Par Software, partner de Casa Jové des de fa vint anys i proveïdor d’un sistema de gestió específic del sector. El guardó el van recollir Luis Sánchez i Albert Kreutzer. Sánchez va destacar que el premi “representa un reconeixement al nostre treball i ens podem considerar membres del vostre equip”.
A la gala hi va assistir el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, que va lloar els valors de Casa Jové i “l’esperit d’atenció al client” de l’empresa familiar. Va remarcar que les empreses familiars suposen un 65% del PIB català i va fer paral·lelismes amb la història de la Cambra i la de Casa Jové, les dues amb molts anys d’història al darrera. Casa Jové es va fundar el 1874 i la Cambra ja existia al 1886.
Canyelles, va fer un incís especial en els valors de l’empresa. Uns valors que s’han consolidat al llarg de 145 anys d’història “i tots en som responsables”. En un moment de gran transformació cultural “les empreses no existeixen”, va dir, “sinó que hi ha les persones que treballen per un objectiu comú”. Lluny d’aquella idea que els directius han de motivar, Canyelles es va mostrar convençut que “la motivació és un estat íntim, i el que hem de fer els directius és no desmotivar”. Va assegurar que el servei al client és el pilar més important de l’empresa i el personal és “l’actiu més important; l’anima i l’estructura de Casa Jové”. Durant l’acte es va donar la benvinguda a les prop de vint persones que s’han incorporat aquest 2019 a l’empresa.
{{ comment.text }}