QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Albert Marquès porta ‘Freedom first’ al Jamboree de Barcelona

El pianista i compositor de Granollers porta a terme una campanya de suport a Keith Lamar, que és al corredor de la mort

El músic de Granollers Albert Marquès, resident a Nova York des de fa anys, presenta aquest divendres a la sala Jamboree de Barcelona el projecte Keith Lamar&Albert Marquès Freedom First, dins el festival Mas i Mas’22. El músic, un dels gran noms del jazz actual, ja fa dos anys que va posar en marxa una campanya de suport a Keith Lamar, un poeta, escriptor i activista social afroamericà que és al corredor de la mort des de fa 27 anys per un crim que assegura que no ha comès mai i pel qual va ser condemnat en un judici ple d’irregularitats. Lluny d’enfonsar-se, ha sobreviscut tots aquests anys cultivant la seva gran passió, el jazz.

El projecte de suport a Lamar, “Freedom first”, va donar peu també a un disc amb grans noms del jazz a Nova York i a Catalunya: Roy Nathanson, la nissaga O’Farrill, Marc Ayza i Manel Fortià, entre d’altres. També hi intervé el mateix Lamar recitant els seus propis textos. El treball inclou peces de Coltrane, Freddie Hubbard i Jason Moran, entre d’altres, que escota Lamar des de la seva cel·la. El treball esdevé un cant a la llibertat, contra la pena de mort.

LA PREGUNTA

Creu que el final de la guerra d’Ucraïna és imminent?

12%
88%
En aquesta enquesta han votat 562 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't