Dos joves vallesans fan un raid al Marroc amb un Citroen Saxo preparat per ells

Àlex Mor, de l’Ametlla, i Jordi Pujol, de Sant Quirze del Vallès, han completat totes les etapes

Un dia sortint de la universitat, Jordi Pujol, de Sant Quirze del Vallès, va creuar-se amb un cotxe antic que semblava de competició amb adhesius de la Uniraid. Va anar a buscar què era allò i va descobrir que era un raid solidari que es disputa al Marroc i orientat a estudiants. Li va quedar el cuquet i, finalment aquest any, amb el seu amic Àlex Mor, de l’Ametlla, s’ha llançat a fer l’aventura de més de 2.400 quilòmetres per pistes i zones de desert del Marroc en només cinc dies. “Va tardar 50 segons a dir-me que sí”, diu Pujol.

Els dos joves de 27 anys han fet el raid amb un Citroën Saxo de més de 20 anys, un dels requisits que posa l’organització als participants. L’altre és fer una aportació de material solidari d’almenys 40 quilos: en el seu cas van ser 50 quilos de joguines que van aconseguir a través d’una fundació de Caldes d’Estrac, al Maresme.

La seva aventura va començar abans perquè tot i no ser mecànics –Mor és enginyer industrial i Pujol va estudiar Administració i Direcció d’Empreses i ha competit en karts– van apostar per fer ells la reparació del cotxe que van comprar per Wallapop i que feia set anys que estava parat. “La darrera ITV era del 2015”, comenta Pujol. “El cotxe va baixar amb grua fins a Sant Quirze”, explica Mor.

Reibaixant la pressió dels pneumàtics abans d'entrar a una zona de dunes
Reibaixant la pressió dels pneumàtics abans d’entrar a una zona de dunes

Per a la posada a punt, van comptar amb la col·laboració de quatre tallers mecànics que els van deixar un espai, eines, material i els van donar consells. Amb el cotxe a punt, van seguir l’aventura, que va incloure els 1.100 quilòmetres fins a Algesires, on van agafar el ferri per travessar fins al Marroc. Allà els esperaven més de 5.000 quilòmetres en cinc dies “sense tocar l’asfalt” –explica Mor– i amb una etapa reina de dos dies que implicava fer nit enmig del desert. “Vam ser dels pocs cotxes que vam arribar al punt marcat per l’organització per passar la nit”, afegeix. El raid té una vessant “més d’aventura que de ral·li”. “No ens ho plantejàvem com una cursa de velocitat”, comenta el de l’Ametlla.

“Hem preparat el cotxe nosaltres i ha aguantat 5.000 quilòmetres –inclosos els trasllats per anar i tornar del Marroc– en 10 dies i en condicions extremes”, celebra Pujol. De fet, la bona experiència viscuda i els bons resultats del cotxe els animen a tornar-hi el 2025. “Vam arribar a casa amb una llista de coses més llarga per fer que la que ens vam marcar per aquest any”, comenta Mor.

Entre aquestes, volen potenciar la vessant solidària del projecte per poder aportar material amb un plus de valor afegit per a les zones on passa el raid. També agraeixen les col·laboracions dels dos ajuntaments –el de l’Ametlla i el de Sant Quirze– i altres empreses que han col·laborat amb ells com Muelles Pujol, Campus Bar, Serralleria Xavier Iglesias, Il·lusions Solidàries, Taller Griñó, Tallers Rallye, Salesians SVH, SB Automoció, Pneumàtics Lligades, Hey Mood i ERT Karting Team.

LA PREGUNTA

Cal prendre mesures preventives davant fenomens com la DANA?

En aquesta enquesta han votat 537 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't