El restaurant Ostrya El Celler del Ferrer, de Granollers, fa un plat inspirat en la Pedra de l’Encant

El plat de La Pedra de l’Encant és una creació de Carles Font fet amb 16 ingredients de proximitat o quilòmetre 0

Més de 2.000 anys d’història, portats a taula de la mà d’una quinzena d’ingredients que formen una recepta genuïnament granollerina. El restaurant Ostrya El Celler del Ferrer ha fet un plat inspirat en la Pedra de l’Encant de la plaça de la Porxada, pensat per resoldre qualsevol àpat del dia. “Es pot menjar per dinar o per sopar, però també pot servir per esmorzar, per berenar o per fer un mos a mig matí”, apunta Carles Font, propietari de l’establiment i autor del plat.

“Ja feia temps que alguns clients em proposaven el repte de fer un plat que s’inspirés en Granollers, i finalment m’hi vaig posar l’any passat. Hi vaig estar treballant durant més de dos mesos, provant diferents ingredients fins que vaig arribar a la recepta definitiva”, recorda Font. “El vam presentar poc abans de Nadal, i l’acceptació ha estat molt bona. A la gent li està agradant.”

La Pedra de l’Encant, el plat, té 16 ingredients diferents que van d’una clotxa amb la forma del monument fins a una arengada, passant per la mongeta del ganxet, l’oliva negra o el pebrot amb vinagre. Es tracta de productes de proximitat o bé de mercat. “La recepta és la combinació de 16 sabors diferents que ofereixen una retrospectiva d’allò que s’ha menjat a Granollers al llarg de la història, des del temps dels romans fins a l’actualitat”, explica l’autor.

Situat al carrer Joan Prim de Granollers, a tocar dels Frares, Ostrya El Celler del Ferrer va obrir portes el mes de novembre de 2016. El local havia estat antigament una foneria que l’avi de l’actual propietari, Miquel Font, va comprar el 1948 per fer-hi de ferrer. El negoci el va seguir el seu pare, Francesc Font, i el mateix Carles Font hi va arribar a treballar durant una temporada tot compaginant la feina amb els estudis.
La foneria va tancar el 1997.

Des d’aleshores, Font s’havia dedicat a fer de comercial dins del món del cava. També havia comercialitzat vi i un destil·lat d’olives amb la seva pròpia marca, Font i Jordana, i fins i tot va patentar la fórmula d’una ginebra que canvia de color en entrar en contacte amb la tònica. El local familiar havia acollit una botiga de productes ecològics que va tancar l’any 2015.

Va ser aleshores quan Font va optar per obrir el restaurant, que també funciona com a botiga de queviures, punt de venda de premsa i punt d’informació turística. “Vaig decidir que havia arribat el moment de fer allò que em venia de gust, que era i continua sent cuinar”, conclou.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't