A finals dels anys 60, Autopista de Agbar, SA, un dels precedents empresarials de l’actual Acesa, filial d’Abertis, va encarregar a la companyia Servicios Aéreos Comerciales Españoles (SACE) imatges aèries de les seves instal·lacions. Va signar aquesta fotografia CARLOS RODRÍGUEZ ESCALONA i la conserva l’INSTITUT CARTOGRÀFIC DE CATALUNYA al Fons SACE (1960-1986). El 28 de gener de 1970, dalt d’un avió Piper PA-18A-135 Super Club, el pilot Rodríguez Escalona va retratar una plana vallesana fonamentalment agrícola. Una manera de ser que ha anat desapareixent al llarg de mig segle, entre altres coses per la influència de l’autopista. Al centre de la imatge es reconeix l’Àrea de Manteniment d’Abertis, a tocar de la carretera del Masnou, que creua l’AP-7. A la dreta de la BP-5002, la via del tren, un camí –que ara és el vial que va al Consorci de Residus– i el riu Congost. Els camps de conreu de Palou s’estenien a banda i banda de la via de sis carrils, abans de fer-se polígons on ara s’aixeca, per exemple, la discoteca Bora Bora, just a la dreta d’Abertis. A la dreta a dalt, també s’observa un bosquet amb una casa blanca, és el mas La Moreneta, ara a l’interior del Circuit de Barcelona-Catalunya. La primera muntanyeta de l’esquerra és el Turó de les Tres Creus. A hores d’ara, als seus peus hi són els polígons de Raiguer i Congost, a Montornès. A la part superior de la fotografia, els pobles que s’intueixen són, d’esquerra a dreta, Montmeló i Parets i, al final de tot, la serra de Collserola.
El Vallès de fa 51 anys
Com era la plana vallesana amb una autopista de peatge acabada d’inaugurar
Notícies relacionades
{{ comment.text }}