QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Fires de Sant Ponç a Cànoves, les Franqueses i l’Ametlla

Aquest és un cap de setmana de fires de Sant Ponç. Una de les més tradicionals i importants és la de Cànoves i Samalús que se celebra tot el cap de setmana. També hi ha fires de Sant Ponç a les Franqueses i l’Ametlla.

El 9 Nou
12/05/2012

CÀNOVES I SAMALÚS

Cànoves i Samalús celebrarà aquest cap de setmana la 22a Fira-Mercat de Sant Ponç, amb alguns canvis marcats pels ajustaments pressupostaris. Un dels més importants és el canvi d’emplaçament, que passarà de sota el camp de la Rectoria al recinte de l’Ajuntament. “L’any passat hi va haver un dèficit de 2.000 euros, i per tant, enguany ens havíem d’estrènyer el cinturó. Una de les despeses que hem hagut de reduir ha estat la de la carpa que instal·làvem fins ara”, explica Ramon Castells, un dels membres de l’organització, l’Associació Cívica i Cultural. Així, la trentena de parades participants i els diversos actes programats es faran als diferents patis que hi ha al voltant de l’ajuntament i al local social. “D’aquesta manera, l’Ajuntament ha col·laborat en la festa amb la cessió de les seves instal·lacions. A més, hem treballat amb més voluntaris”, comenta Castells. En el cas del taller infantil de cuina, per exemple, en lloc de llogar una empresa perquè l’impartís, s’ha encarregat a un grup de mares del poble, Rosario Candel, Sònia Fernández, Gemma Pérez, Marta Balado i Gemma Perera. “Ho fan de forma voluntària i així només s’ha de pagar el material”, afegeix Castells.

LES FRANQUESES

Les Franqueses celebrarà diumenge la tradicional Fira de Sant Ponç, que arriba a la 23a edició. La Fira tindrà lloc a la Rambla de la carretera de Ribes, a la plaça de Can Font i a la plaça de l’Ajuntament, de les 10 del matí a les 2 del migdia i de les 4 de la tarda a les 8 del vespre.

L’acte, organitzat pel Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut, té la col·laboració de diverses entitats del municipi. La festa inclourà una xocolatada, la gimcana del Centenari, un taller de pintura i una timbalada del Grup de Diables Els Encendraires. La inauguració anirà a càrrec de l’alcalde Francesc Colomé a les 11 del matí i coincidirà amb la benedicció de la fira per part del mossèn de Corró d’Avall, Josep Gassó.

L’AMETLLA

Dissabte a les 10 del matí, els jardins de Can Muntanyola acolliran la Diada de Sant Ponç, organitzada per l’àrea de Cultura amb la col·laboració de l’Agrupació Cultural de Dones de l’Ametlla. Inclosa dins la diada, es farà una ballada de sardanes a les 6 de la tarda, organitzada per l’Agrupació Sardanista de l’Ametlla. El mateix dia s’inaugurarà l’exposició “Germandat de Sant Sebastià, 1862 – 2012”, amb motiu del 150è aniversari de l’entitat.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 536 persones.