El festival inclourà tres concerts variats i d’estils diferents d’un alt nivell artístic que contribuiran a crear un ambient musical i de complicitat entre el públic.
L’Orquestra Ars Medica, serà l’encarregada de donar el tret de sortida del festival aquest mateix dissabte, coincidint amb la festa major d’hivern del municipi. Ars Medica oferirà música de cambra amb interpretacions de Bach, Meldelssohn, Pachebel, entre altres artistes de referència en el món musical. El dissabte dia 28, el grup Esencia intentarà captivar el públic amb música espanyola que compta amb la veu excepcional de la soprano Núria Vila, acompanyada per diversos instruments que donaran un toc innovador a l’actuació, en la qual no faltaran composicions de Falla o Albéniz.
El primer Festival de Música del Baix Montseny conclourà amb l’actuació del Trio Petita Vecherinka, el dissabte 4 de febrer. Aquest grup aportarà un repertori de música popular russa i no hi faltarà el toc artístic zíngar i dels músics hebreus d’Odessa.
Josep Maria Alpiste, director del festival, i que ja ha mostrat la voluntat que el festival tingui continuïtat els propers anys, ha destacat la gran trajectòria i l’alt nivell dels grups participants i ha agraït als diferents grups i músics el fet de que hagin valorat “l’esforç que Gualba fa organitzant aquest festival”.
El festival és organitzat per l’Associació Amics de la Música de Gualba, una entitat que s’ha constituït fa poc més de dues setmanes per tirar endavant el projecte del festival, i l’Ajuntament del municipi. Ambdós han volgut unir els esforços per apropar l’art de la música al Baix Montseny i intentar dinamitzar el municipi. El cost del festival d’enguany, ronda als 5.000 euros, que han estat subvencionats pel propi Ajuntament, l’entitat de Caixa Laietana i el RACC. No obstant això, l’organització espera omplir els tres concerts, en què es disposarà d’una capacitat de 150 espectadors en el primer i de 220 en el segon i el tercer, i destinar els diners recaptats amb les entrades per fer coixí per a les properes edicions. Tots els concerts seran a les 7 de la tarda a l’església parroquial de Sant Vicenç de Gualba.