La biblioteca de Bigues i Riells ofereix lectura de textos per telèfon

El servei s’adreça, principalment, a persones amb dificultats per desplaçar-se a l’equipament a buscar llibres

Les persones que tinguin dificultats per desplaçar-se –principalment gent gran– o tinguin por d’anar a equipaments públics, són les destinatàries d’un nou servei de la biblioteca municipal de Bigues i Riells: des d’ara, qui vulgui pot demanar que li llegeixin textos (llibres, premsa) per telèfon.

“Ara més que mai ens hem de reinventar i les biblioteques també notem els efectes de la pandèmia. El fet de tenir gent a casa que els fa por venir ens va fer plantejar aquest servei”, explica la directora de la biblioteca, Marta Alòs.

La idea va sorgir durant el confinament de l’any passat. “La gent de la biblioteca va veure un anunci al diari en què un professor universitari i director d’una biblioteca s’oferia per llegir relats per telèfon. Vam voler aplicar aquest concepte al municipi perquè tenim una població força envellida i també podia tenir un component de fer companyia”, apunta la regidora de Cultura, Judit Canal.

D’aquesta manera, qui vulgui que li llegeixin un text per telèfon pot triar-lo i rebrà periòdicament una trucada d’una durada aproximada de 15 minuts de mitjana, en què una persona li llegirà un fragment. “Si són obres més llargues, ens hi estarem més temps. Al final de cada trucada, quedarem per la següent en funció de la disponibilitat. Sobre la marxa anirem perfilant tant la durada de les trucades com la porció de text que es llegeix. De tota manera, si ens hem d’estirar uns minuts més per poder acabar un capítol, ho farem.”

Els tres professionals que treballen a la biblioteca s’aniran tornant i, si hi hagués molta demanda, es plantejaria demanar la participació de voluntaris.

L’estiu passat, el personal de la biblioteca va trucar gent gran del municipi explicant-los la idea d’aquest servei, però es van trobar amb reticències. “Moltes persones ens deien que no volien molestar, no ens volen robar el temps. Però volem deixar molt clar que aquest servei no és fer-ne un gra massa, que forma part de la nostra feina i ho podem oferir. Som dos pobles i hi ha gent molt disseminada i no tothom ho té fàcil per desplaçar-se”, diu Marta Alòs.

Fins ara, el servei ha tingut una resposta molt baixa, tot i que l’Ajuntament i la biblioteca continuaran oferint-lo per “continuar garantint l’accés a la cultura”, assenyala Judit Canal. D’altra banda, properament la biblioteca posarà en funcionament un nou servei de lliurament de llibres a domicili.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't