Una ‘influencer’ en l’àmbit gastronòmic

Ariadna Grau va passar en dos dies de 15 a 20.000 seguidors a Tik tok amb un vídeo que abans havia compartit a Instagram


14/05/2021
Granollers

El vídeo de calçots més vist aquest any arreu del món no es va fer a Valls, sinó a Granollers. I la seva autora, Ariadna Grau, ha esdevingut durant els darrers mesos una de les influencers més reconegudes de Catalunya en l’àmbit gastronòmic, amb més de 80.000 seguidors a la xarxa social Tik Tok i 20.000 a Instagram. El vídeo de la calçotada va ser un dels primers que va superar el milió i mig de visualitzacions.

“Podem afirmar que la calçotada més famosa de Tik Tok es va fer a Granollers el mes de febrer passat”, insisteix Grau. De totes les publicacions que ha compartit, li agrada destacar aquesta per l’èxit obtingut, però sobretot per tot allò que diu d’ella mateixa. “És un vídeo que em defineix. Tracta sobre gastronomia tradicional, mediterrània i saludable. I el vaig fer a Granollers, que és la meva ciutat”, apunta.

La passió de Grau pel món de la gastronomia ve de lluny. A més d’haver fundat la seva pròpia empresa de producció d’oli d’oliva, Edo Olive Oil, fa dos anys que es va començar a especialitzar en dieta cetogènica, una forma d’alimentació saludable que ha guanyat molts adeptes arreu del món durant els últims anys. La seva relació amb les xarxes socials, en canvi, és més recent.

“Tot va començar durant la pandèmia. Jo estava molt acostumada a viatjar constantment per motius de feina, i de sobte em vaig trobar tancada a casa amb molt de temps lliure. Vaig decidir aprofitar-lo per compartir les meves receptes cetogèniques a les xarxes, i em vaig fer un compte a Instagram i un altre a Tik Tok amb aquesta finalitat”, recorda.

El compte d’Instagram el va obrir el juny de l’any passat. Al cap de tres mesos ja tenia un miler de seguidors. A Tik Tok s’hi va unir al juliol, però li va costar una mica més habituar-s’hi. “Al principi no em va acabar de convèncer i el vaig deixar de banda. Però hi vaig tornar el gener passat per replicar un vídeo compartit a Instagram, i en dos dies vaig passar de 15 seguidors a 20.000.”

A més de monetitzar l’activitat a les xarxes socials, la seva condició d’influencer ha permès a Grau publicar les seves receptes en plataformes digitals de renom com Ets el que menges. “Paradoxalment, un dels grans punts a favor de Tik Tok és que tothom s’atreveix a criticar-te. I encara que pugui semblar absurd, has d’estimar els teus haters perquè són ells qui et farà ser viral amb la seva interacció”, conclou. A Grau se la pot seguir a Tik Tok i Instagram amb el perfil [@keto_aove].

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't