QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Uns 200.000 clavells i centenars de gerberes acoloreixen la Garriga en la Festa del Corpus

La Garriga s’ha vestit aquest diumenge amb els colors de milers de flors en la Festivitat de Corpus, una diada que ha caigut especialment tard enguany, passada ja la revetlla de Sant Joan i acabat el curs escolar.


El 9 Nou
26/06/2011

Aquest fet i la intensa calor ha donat a la celebració un toc especialment estiuenc. En total s’han realitzat 26 catifes de flors ocupant un total de 4.000 m², el que significa prop de dos quilòmetres de longitud. Segons dades de l’Associació Cultural Corpus La Garriga, s’han emprat en la decoració de les catifes 200.000 clavells i centenars de gerberes i altres tipus de flors i plantes. Tot aquest treball ha estat possible gràcies a la tasca de 7.000 voluntaris.

Maria Teresa Viñallonga, presidenta de l’Associació Cultural Corpus La Garriga, ha explicat a l’ACN que un dels grans temors de l’organització era la manca de personal per fer les decoracions, tenint en compte que el Corpus ha coincidit en un cap de setmana llarg. Aquests temors s’han esvaït a primera hora del matí quan ha començat la jornada. “Fa 70 anys que duem a terme aquesta tradició documentada de fa segles, i aquí la gent de La Garriga ho donem tot per a la festa”, ha destacat.

La tradició marca que el Corpus Christi es faci just passats 60 dies del Dilluns de Pasqua. Si es té en compte que els catalans van menjar la Mona el passat 25 d’abril, el Corpus es celebra enguany amb la recent entrada de l’estiu. Milers de persones han desafiat, però, la intensa calor de la jornada per admirar el resultat fruit d’un laboriós treball.

Viñallonga ha afegit que les dates tardanes del Corpus 2011 han fet que, a diferència d’altres anys, molts dels clavells emprats en l’elaboració de les catifes de flors no siguin del Maresme, sinó que s’han cultivat a Múrcia. Tot i així, les flors sí que s’han anat a buscar al Mercat de la Flor i Planta Ornamental de Catalunya, ubicat al municipi maresmenc de Vilassar de Mar.

Milers de persones han assistit a la cita, entre elles el president de la Generalitat, Artur Mas, visitant habitual del Corpus de La Garriga. L’ha acompanyat l’alcaldessa del municipi vallesà, Meritxell Budó, i el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 545 persones.