Encara no és oficial però a totes dues parts se’ls escapa: la fórmula 1 continuarà al Circuit de Barcelona-Catalunya el 2022 –la prova apareix al 21 de maig en el calendari provisional que s’ha filtrat–, i ho farà fins al 2026 (inclòs). De fet, el director general de l’autòdrom, Josep Lluís Santamaría, reconeix que l’acord està ben encaminat i no descarta que l’acord final s’allargui més enllà del 2026.
“S’ha filtrat el calendari i sortim allà, no tardarà a fer-se públic el calendari oficial. L’acord de renovació va bé, els nostres serveis jurídics s’ho estan mirant tot molt bé. Però fins que no hi hagi res signat i la fórmula 1 no ho anunciï aguantarem la notícia”, assegura Santamaría.
Obligat a invertir 80 milions d’euros per modernitzar les instal·lacions, el Circuit havia demanat a canvi a la fórmula 1 un contracte de renovació a llarg termini d’un mínim de cinc anys per amortitzar aquesta inversió. “Estarem al voltant d’aquesta xifra, que és el que necessitàvem, i a veure si pot ser algun més. A part de la incertesa, haver de renovar un contracte any a any comporta un desgast molt gran”, argumenta el director general del Circuit. Des que el darrer acord a llarg termini va expirar el 2019, l’equipament ha hagut de renovar la fórmula 1 anualment.
Més finançament de la Generalitat
La imminent bona notícia de la categoria reina de l’automobilisme ve acompanyada d’una altra com un major finançament de la Generalitat, que aquest any ha injectat 19 milions a l’autòdrom. “El 2022 l’aportació de la Generalitat serà encara més gran. Si volem portar aquí les millors proves i continuar sent el millor circuit d’Europa s’ha d’invertir i el govern està disposat a fer-ho”, assegura Santamaría.
Per contra, el Circuit, tot i que va demanar no fer-ho, haurà de pagar el cànon del 2021 –cost anual que s’ha d’abonar per acollir la fórmula 1 i lleugerament superior a 20 milions d’euros–, malgrat que aquest any el Gran Premi s’ha celebrat també sense públic i sense els consegüents ingressos. El 2020 hi havia una clàusula Covid que eximia l’equipament de pagar el cànon si la prova era a porta tancada, clàusula que no va firmar de cara al 2021.
“Estem pagant el cànon d’aquest any, però ho veiem com una inversió de cara al futur. Confiem en la fórmula 1 i viceversa”, justifica el director general. L’autòdrom també apunta a albergar al febrer els tests de pretemporada de la fórmula 1, acollits de manera exclusiva per Montmeló des del 2015 però traslladats aquest 2021 per motius logístics a Bahrein després que el Mundial comencés al país àrab en lloc d’Austràlia.
D’altra banda, i en contrast amb el suport de la Generalitat, el Circuit no ha aconseguit que l’Ajuntament de Barcelona augmentés la seva aportació aquest 2021 després d’injectar mig milió el 2020, seguint el descens dels darrers anys per la política de Colau. “La xifra d’aquest any ha estat semblant i treballem per un acord a llarg termini, volem que la ciutat se senti partícip de les grans proves”, ressalta Santamaría.
Un dels objectius del Circuit pels proper anys és millorar la viabilitat pública de l’equipament a través d’un pla estratègic que vol impulsar amb la Generalitat. La idea de l’autòdrom és concretar aquest pla i també les obres de modernització al desembre, quan celebri l’acte de commemoració dels 30 anys, sense una data concreta encara.
{{ comment.text }}