El Circuit destina sis milions d’euros a inversions en el començament de la temporada

Les obres més importants s’han fet al revolt 4, per garantir la seguretat, i al pàdoc

El director del Circuit de Barcelona-Catalunya, Josep Lluís Santamaría, considera que s’han d’actualitzar les instal·lacions del traçat i adaptar-les a “les noves tecnologies”. Per això, el Circuit està duent a terme una sèrie de millores de cara a l’inici de la nova temporada i amb previsió de fer-ne més durant els propers anys. “És el rentat de cara més important en els últims 30 anys”, va dir Santamaría.

Aquest dimecres el director general va explicar les intervencions en un acte amb la premsa, on va enumerar unes obres per un valor de sis milions d’euros pel que fa al tram inicial d’aquest any. Algunes ja s’han acabat, d’altres s’han adjudicat o es troben ja en fase d’execució. En total, el Circuit té pressupostada una despesa de 10 milions d’euros en intervencions per millorar la seva infraestructura aquest 2022 i preveu continuar fent millores de cara a les properes temporades.

Una de les actuacions de més transcendència s’ha fet al revolt 4, en què s’ha ampliat la zona d’escapatòria per garantir la seguretat dels pilots. En concret, s’ha ampliat el marge uns 30 metres, fins als 112 metres de grava. Santamaría també va explicar que s’estan estudiant modificacions en altres zones del traçat.

Altres obres de transcendència s’han fet al pàdoc, que s’amplia per donar-li mes usos. “Volem fer-hi més coses de les que s’estan fent ara, com presentacions o cursos de conducció.” Fins i tot, Santamaría va deixar la porta oberta a celebrar-hi concerts.

A hores d’ara, ja s’ha acabat la primera fase del pàdoc, que ha servit per pavimentar la part més propera als pisos box i instal·lar un nou sistema de drenatge per millorar les canalitzacions. Les obres en aquesta àrea seguiran fins a l’estiu, quan es completin les tres fases que ha previst el Circuit. En aquest sentit, també se substituiran les portes d’accés als boxs des del pàdoc, tal com ja demanaven els equips per a tenir més confort durant les competicions.

Aquests mesos també s’han canviat la tanca del pit-lane per una de més resistent, alta i homologada per la federació d’automobilisme, per tal de garantir la seguretat dels treballadors i els equips.
Abans de l’estiu, també està previst que estigui llest el nou podi. “La majoria d’obres estan pensades per a temes de confort. El pàdoc no era còmode ni per als campionats de Catalunya”, va admetre Santamaría.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 106 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't