El Circuit preveu repetir les xifres de 2015 i frenar el descens de públic

L’objectiu dels responsables del Circuit de Barcelona-Catalunya pel que fa a l’assistència de públic del Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 és, com a mínim, igualar els 86.700 espectadors de l’any passat.


El 9 Nou
14/05/2016

D’aquesta manera s’aturaria la tendència negativa dels dos últims anys, en què la revifalla generada per la intensa promoció internacional (i que va remuntar l’assistència fins a 95.000 espectadors el 2013) s’ha anat desinflant. A l’hora de tancar aquesta edició, la venda d’entrades se situava en nivells molt semblants a l’any passat.

“Estem treballant per repetir aquesta xifra i, si pot ser, superar-la”, explica el director general del Circuit, Joan Fontserè, que confia que el 2016 marqui “el punt d’inflexió cap a una nova dinàmica de creixement”. Per la seva banda, el president del traçat, Vicenç Aguilera, es mostra més ambiciós: “Si fem la mateixa xifra que l’any passat no ens posarem bona nota. Hem de ser capaços de convèncer més gent i millorar el que no hem fet prou bé”, considera. Per intentar assolir els objectius –i a banda de mantenir els preus per tercer any consecutiu– el departament de màrqueting del traçat ha repetit la fórmula de la promoció internacional, si bé de manera més selectiva. “Hem treballat molt el mercat francès, que és aquí al costat i que enguany no tenen gran premi. També hem fet molta promoció a Holanda amb en Max Verstappen, i també hem tocat el mercat estatal a la zona de Madrid amb Carlos Sainz. Són polítiques molt focalitzades que ens permetran buscar i portar públics de diferents llocs. D’altra banda, a escala local també hem fet promocions adreçades a diferents franges d’edat”, explica el màxim responsable del Circuit de Barcelona-Catalunya.

De cara a l’any vinent, el Circuit ha preparat tot un nou sistema de tarifes més simplificat, que ja es coneixerà aquest mateix diumenge.

FONTSERÈ: “La poca competitivitat de la Fórmula 1 no ajuda”

Entre els factors que Joan Fontserè contempla per explicar la davallada de públic dels últims anys hi ha la poca competitivitat esportiva de la fórmula 1. “Hi ha molt poca diversitat de guanyadors i tant les marques com els espectadors ho veuen”, apunta. D’altra banda, Vicenç Aguilera apuntava que les noves normatives implantades a la fórmula 1 –disminució del soroll i la potència dels motors, etc.– van en contra de la popularitat d’aquest esport, “en un moment en què el món avança cap als esports extrems”, va dir.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 498 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't