El compost és més durador que l’anterior i permetrà els equips allargar les seves tirades sense entrar en boxs per substituir-los, oferint una més variada gamma d’estratègies en carrera, segons el fabricant, encara que Pirelli considera que anar a tres parades seguirà sent el normal a Barcelona.
“Ja vam dir al principi de l’any que introduiríem evolucions dels pneumàtics si crèiem que d’aquesta forma beneficiàvem l’esport, i a Barcelona serà la primera vegada que ho fem. Les noves gomes, llargament provades, redueixen la degradació i allarga el seu ús”, ha comentat Paul Hembery, director de Pirelli Motor Sport.
Hembery admet que no es tracta “d’un pas massa gran respecte al pneumàtic dur anterior”, però ha advertit que “hi haurà una diferència més gran entre el dur i el tou que farà encara més interessant la carrera i oferirà als equips l’opció de plantejar estratègies més creatives”.
“D’acord amb les dades recopilades en les proves, a Barcelona probablement hi haurà tres parades per cotxe. A Barcelona porta molt més temps l’entrada i la sortida de boxs que a Turquia, i aquest és un factor que influirà en l’estratègia, ha explicat.