Vesna Retiç, de Croàcia; Jean Thomas, de França, i Nicola Maggio, d’Itàlia, són els tres observadors internacionals de l’Associació Europea de Veterans d’Atletisme (EVAA) que aquest dissabte han visitat la ciutat per valorar si Granollers reuneix les condicions idònies per acollir una competició que atrauria unes 3.000 persones.
El president de la Federació Catalana d’Atletisme i expresdient del Club Atlètic Granollers, Joan Villuendas, el vicepresident Josep Maria Antentas i el màxim responsable de la Mitja Marató de Granollers, Toni Cornellas, rebran els convidats a l’Ajuntament.
La competició europea de mitja marató non-stadium, que es fa cada dos anys, mai s’ha fet a Catalunya ni a Espanya. Al maig es va celebrar a Radvanice (República Txeca). El campionat engloba la mitja marató de 21 quilòmetres i tres proves més: una de 10 quilòmetres ruta i una altra de marxa atlètica –30 quilòmetres per als homes i 20 quilòmetres per a les dones–. La mitja marató es faria l’1 de febrer i el recorregut constaria de l’anada i la tornada de Granollers a la Garriga. Els 10 quilòmetres ruta es correrien el 31 de gener i consistirien en l’anada de la Garriga a Granollers –el mateix recorregut del Tast de la Mitja–. El 30 de gener es programarien les proves de marxa, en què les pistes d’atletisme de Granollers serien el punt d’arribada i de sortida de la cursa, que passaria pel passeig Fluvial.
“Encara no hi ha res definitiu, però l’acord està molt avançat”, explica Villuendas. Al novembre de l’any passat els organitzadors catalans es van reunir a Sant Sebastià amb els organitzadors internacionals per presentar una declaració d’intencions que també va signar l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. Després de la reunió de dissabte en què també es parlarà dels requisists econòmics, es farà un recorregut pel possible circuit de la Mitja. Els organitzadors catalans els mostraran els punts d’arribada i de sortida de la cursa i les instal·lacions d’interès de la ciutat. “Granollers disposa de 1.200 places hoteleres i el fet que estigui molt a prop de Barcelona és un punt a favor”, apunta Villuendas, que creu que la iniciativa repercutiria positivament en el turisme i el comerç de la ciutat i dels municipis veïns.
El president de la Federació Catalana d’Atletisme afirma que si el projecte tira endavant, començaran a promoure el campionat europeu. De moment creu que han de potenciar el que serà “la prova de foc”: la Mitja de l’any que ve. Volen potenciar la internacionalitat de la cursa, que es caracteritza per acollir milers de persones, entre les quals hi ha atletes estrangers de renom. “L’any passat van córrer 14.000 atletes i el 2014 ens volem superar”, diu Villuendas.