QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Kenya aspira a recuperar el tron del Cros de Granollers

Entre 1999 i 2004, el Cros Internacional de Granollers va ser propietat dels atletes kenyans, en categoria masculina. Chema Martínez, el 2005, va ser capaç de trencar aquest monopoli i, des d’aleshores, només Elijah Chelimo (2008) ha retornat esporàdicament els kenyans al triomf de la prova.

El 9 Nou
10/12/2011

Aquest cap de setmana, les millors cartes per endur-se la victòria al 45è Cros de Catalunya Ciutat de Granollers, tornen a tenir color kenyà, amb Josphat Kiprono com a principal aspirant, i dos compatriotes seus, també candidats al podi.

Kiprono té la millor marca mundial de 10.000 metres, assolida el 2010 a Finlàndia i ha guanyat la Jean Bouin en tres ocasions (2007, 2009 i 2010); enguany, ha quedat segon a la cursa barcelonina i ha guanyat la cursa Nike Bombers. Al seu costat, hi haurà Daniel Keitany (vencedor enguany de les curses internacionals de Negreira i del CSIC) i Leonard Kipserem (segon a Negreira i guanyador dels 15km d’Eldoret, a Kenya). Seran els caps d’un cartell d’altíssim nivell, completat amb cracs estatals com Antonio Jiménez (vigent subcampió d’Espanya de Cros), Ilas Fifa (guanyador de l’última Jean Bouin), Jaume Leiva (campió de Catalunya de mitja marató) o Miguel Quesada.

Pel que fa a les noies, brillen amb llum pròpia Natàlia Rodríguez (vigent tercera del món de 1.500) i Amina Dembona (subcampiona d’Etiòpia de 10.000 metres i 2a a l’última Jean Bouin), entre d’altres. Les curses començaran a 2/4 de 10 del matí a les pistes d’atletisme.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 499 persones.