Hi ha contribuït el singular escenari per a una cursa a peu que representa el Circuit de Catalunya; la possibilitat de córrer pel mateix asfalt que els ídols de la fórmula 1 i la MotoGP s’ha evidenciat com un poderós atractiu per als corredors populars. Enguany, dos euros de cada inscripció es destinaran a La Marató de TV3.
La matinal atlètica constarà de diverses proves: les de 10 i 5 quilòmetres es disputaran de forma simultània, amb sortida a 2/4 de 10 del matí. La cursa llarga constarà de dues voltes completes al traçat de fórmula 1 (4.655m), amb 690 metres addicionals fins a completar els 10km; els participants a la prova de 5km faran una volta al circuit i 690 metres addicionals. A 2/4 d’11 es lliuraran els premis d’aquestes curses.
A 1/4 de 12 del migdia començaran les proves infantils. Serà una competició cronometrada sobre una distància d’1km a la recta principal del Circuit. La cursa va adreçada a nens i nenes d’entre 6 i 13 anys, que tindran la visita del famós ratolí Geronimo Stilton. La jornada s’acabarà a 2/4 d’1 del migdia, amb el lliurament dels premis de les curses infantils.