La subvenció de l’ajuntament de Barcelona al Circuit de Montmeló, que podria ser d’uns 4 milions d’euros, davant dels fons que dedica el consistori a les escoles, uns 160 milions, és “anecdòtica”, segons que ha considerat avui el regidor d’Educació, Gerard Ardanuy.
El regidor contestava així a les preguntes dels periodistes sobre el fet que l’ajuntament de Barcelona estudia ampliar la ràtio d’alumnes en les guarderies municipals i recolza que es retalli un 5% el sou dels docents de les escoles dependents de la ciutat quan el consistori preveu arribar aquest any al dèficit zero en els seus comptes.
Tot i que encara no s’ha donat una xifra oficial sobre l’ajuda que el consistori atorgarà al Circuit, la tinenta d’alcalde d’Economia de l’ajuntament, Sònia Recasens, ha citat en el ple municipal d’avui les xifres de 4 i 5 milions d’euros.
Ardanuy, de la seva banda, ha argumentat que l’ajuntament “no decideix” sobre els sous dels al voltant de 1.200 docents de les escoles municipals perquè aquests depenen, pel que fa a taules salarials, del Consorci d’Educació de Barcelona des de fa deu anys.
Amb anterioritat, des de l’any 1994, els mestres de les escoles municipals tenen el seu sou homologat amb els de la plantilla de la Generalitat, amb què no depenen directament del consistori, ha recordat.
Més d’una cinquantena de professors d’escoles municipals de Barcelona s’han concentrat avui davant l’ajuntament com a mesura de protesta perquè se’ls vol aplicar la retallada del 5 % del sou previst per als funcionaris de la Generalitat, quan ells són treballadors de l’ajuntament.
Els manifestants, convocats a les 09.30 hores d’aquest matí -just abans que se celebrés el ple municipal-, han fet sonar xiulets i botzines i han mostrat pancartes en què es podia llegir: ‘Retallar en educació també és violència’.
El regidor Ardanuy ha indicat que diverses àrees municipals, fins i tot ell mateix, s’han reunit en les últimes setmanes amb representants del col·lectiu afectat per la retallada salarial, però el consistori no han acceptat les reivindicacions del col·lectiu de complementar la retallada amb aportacions municipals.
Gerard Ardanuy ha suggerit als perjudicats que demanin tornar a dependre de l’ajuntament en les condicions de quan van ser homologats, és a dir, de fa 18 anys.
“Tenim tots la pell molt sensible” per les últimes retallades, ha opinat el regidor, que ha demanat “fredor i tranquil·litat” als docents.
Ha titllat de “temerari” el regidor Ricard Gomà (ICV) que, en el ple d’avui, ha reclamat al govern municipal que s’atenguin les demandes “justes i legítimes” de la comunitat educativa barcelonina.