Les 24 Hores de la Vall del Tenes recuperen la normalitat prepandèmica

Amb 37 equips en la competició, la cita rescata l’oci al voltant de la cursa

Trenta-set equips, un més que l’any passat, i dos més que l’any 2019, participaran en la 42a edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotor de la Vall del Tenes – Gran Premi Barnasfalt, organitzades pel Grup 24 Hores amb la col·laboració de l’Ajuntament.

La cursa tindrà lloc des d’aquest dissabte setmana a l’emplaçament estrenat l’any passat, situat sota del Polígon Industrial de Can Montcau, i començarà dissabte a les 7 de la tarda. La d’aquest 2022 serà una de les millors inscripcions de la dècada, i com ja és habitual, comptarà amb equips familiars i amateurs, campions d’Europa, de Catalunya i de moltes altres parts de la geografia espanyola.

La diversitat d’històries és un dels grans atractius de la cursa. A més, enguany, tindrà una connotació lúdica molt especial. Aquesta edició recupera la nocturnitat i l’oci, un dels grans atractius de la prova. L’any passat, a causa de la crisi sanitària, l’oci va ser inexistent. Precisament, la potenciació d’aquesta part més lúdica serà una de les novetats de l’edició, tal com va avançar el president del Grup 24 Hores, Francesc Padró, a la presentació del mes de juliol a l’Ateneu l’Aliança.

Fires, inflables, atraccions, motos infantils i concerts – el divendres a les 10 del vespre actuarà Funktònics i el dissabte a 2/4 d’1 de la matinada ho farà Mediterrània Band i després DJ Luna– seran algunes de les activitats de què el públic podrà gaudir en aquesta edició. Una de les novetats serà la incorporació d’una exposició dedicada al motor que, probablement, esdevindrà l’epicentre de l’oci de la cursa.

Un dels objectius de l’organització és que els assistents puguin estar-se al màxim d’hores al circuit. Per això s’habilitarà un nou restaurant, que estarà dirigit pel grup Alimentari Disteco, un dels patrocinadors de la prova.

Cinc equips favorits

Dels 37 equips que prendran la sortida, n’hi ha cinc que sobresurten de la resta i que es postulen com a candidats a endur-se el triomf en aquesta edició. El màxim favorit és l’actual guanyador de la prova, l’equip #1 Motos Chesca Pastisseria Turón, que repeteix amb Albert
Arjonilla i Francesc Mataró, i que buscarà revalidar el títol després de la retirada de la competició d’Oriol Mena, el pilot amb més victòries a les 24 hores, amb un total de cinc.

Un altre dels candidats és l’equip italià, #9 Marotta Moto RRB, que enguany no serà internacional. Comptarà amb tot de pilots locals, entre ells Yago Domínguez i Pau Pera, guanyadors de la prova en categoria sub-20. Per altra banda, la incorporació de Jordi Quer, guanyador de l’edició l’any 2015, i de Gerard Congost, campió estatal d’enduro, també postulen com a favorit l’equip #10 RRB Racing.

L’equip #33 Endurrats & Scrubsdesing, format per Fran Navarro, director de màquina de motor de KTM, i David Adrià, debutant a les 24 Hores i campió d’Europa d’Enduro, és una altra de les formacions amb més possibilitats de travessar la meta en primera posició. A més, a les seves files també comptaran amb Ferran Costa, guanyador de diverses proves en enduro.

I en darrer lloc, l’equip #43 Congost Plàstics, amb el pilot de la Vall del Tenes, Rubén Luengo, buscarà igualar Oriol Mena a cinc victòries. Romain Pape, que va fer la pole-position l’any passat, també serà part de l’equip.

LA PREGUNTA

És bona idea que el Govern central creï una empresa pública per construir habitatge?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't