Les 24 hores de la Vall del Tenes tornen amb un canvi de circuit

La prova es trasllada a uns terrenys propers a la masia de Can Montcau

Tornaran les motos a prendre la Vall del Tenes com cada setembre, la festa del motor que va prohibir l’any passat el coronavirus. Amb un comunicat tan sentit com alegre, les 24 Hores de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes anunciaven dimecres que la prova tornava entre el 3 i el 5 de setembre.

El mateix any del seu renaixement, l’esdeveniment es mudarà de circuit en la seva 41a edició després de 16 al Pinar de la Riera, on s’hi ha construït una nau: les 24 Hores es traslladen a la zona de la masia Can Montcau, també a Lliçà d’Amunt, a un quilòmetre de l’antic traçat. El període d’inscripcions s’obrirà l’1 de juny.

Malgrat haver anunciat dates, l’organització adverteix que la celebració de l’esdeveniment i les seves condicions estan subjectes a la situació sanitària del moment: “Nosaltres ja estem en funcionament per celebrar les 24 Hores però el govern i l’evolució de la pandèmia seran els qui decidiran. A dia d’avui hi ha moltes variables que no podem preveure, com la limitació de l’aforament. Sense públic, les 24 Hores no són el mateix, perquè no és només una competició, també és una festa”, subratlla Francesc Padró, president del Grup 24 Hores, organitzador de l’esdeveniment, que sol congregar prop de 50 equips i aplega més de 30.000 espectadors els tres dies. “Tot i així, les notícies que arriben són positives”, afegeix Padró.

Un nou circuit amb vocació definitiva

L’organització busca que no hi hagi més canvis de circuit després de fer la prova els primers 25 anys a la zona del camp de futbol i els següents al Pinar de la Riera. La nova casa ha de ser la definitiva.

“Al contrari que els anteriors, que eren d’un propietari privat que ha decidit construir, part dels terrenys d’aquesta zona són de l’Ajuntament i una altra part són de Mango, però ha arribat a un acord amb l’Ajuntament perquè ens els cedeixi durant 25 anys per fer-los servir com a Circuit. Volem que aquest sigui un circuit definitiu al qual li anirem afegint infraestructura els pròxims anys. El gran avantatge és que el podrem fer a la nostra mida, cosa que no vam poder fer a l’anterior. No podrem acabar el circuit de cop perquè els nostres recursos són limitats”, detalla Francesc Padró. “El nou traçat ja no és al centre, sinó als afores, però és fàcil de trobar perquè és a menys d’un quilòmetre de l’antic”, assenyala Padró.

LA PREGUNTA

Està d’acord que la Unió Europea imposi aranzels als cotxes elèctrics xinesos?

En aquesta enquesta han votat 312 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't