QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Mor a 82 anys José Luis Mingote, de Parets, exmecànic de Derbi

Va presidir uns deu anys l’Associació Ciclista de Parets, on residia

José Luis Mingote, que va ser durant anys mecànic de l’equip de competició de Derbi, va morir aquest dissabte al vespre a 82 anys d’edat. A Parets, el municipi on va viure molts anys, José Luis Mingote va ser durant gairebé una dècada president de l’Associació Ciclista Parets (ACParets), ja dissolta. Era el pare de l’alpinista Sergi Mingote, que va morir en un accident al K2 el gener de 2021 i que també havia estat alcalde de Parets pel PSC.

José Luis Mingote va morir al poble de Massalió, a la comarca del Matarranya però pertanyent a la província de Teruel. De fet, el comiat es farà aquest dilluns en aquest mateix municipi. Mingote hi va comprar fa anys una casa on passava temporades i ell i la seva dona Juana Moreno s’hi van acabar instal·lant de manera permanent els darrers anys.

José Luís Mingote amb la seva neta Júlia
José Luis Mingote amb la seva neta Júlia el dia de Nadal de 2024 / Família Mingote

José Luis Mingote era mecànic de professió i treballava a Derbi. Va formar part de l’equip de competició i va treballar al costat de pilots com Ángel Nieto, Ricardo Tormo o, ja en la darrera etapa, a finals dels anys vuitanta, amb Àlex Crivillé. Va jubilar-se amb 58 anys.

José Luis Mingote era molt aficionat al ciclisme de carretera. Això el va portar a implicar-se amb l’AC Parets. Va col·laborar amb Jordi Seguer i Carles Font en la confecció d’un llibre sobre el ciclisme al poble que es va publicar l’any 2016.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 643 persones.