QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Pol Espargaró, campió del món

Pol Espargaró, de 22 anys i de Granollers, s’ha proclamat aquesta matinada campió del món de motociclisme en categoria Moto2. I ho ha fet amb una exhibició al Gran Premi del Japó: en tenia prou amb un setè lloc per assegurar el títol, però ha guanyat de forma espectacular.

El 9 Nou
27/10/2013

La cursa ha estat la cirereta d’un cap de setmana dramàtic, en què el gran premi ha viscut amenaces de suspensió per un tifó, cancel·lació dels entrenaments de divendres per boira, un terratrèmol i una amenaça de tsunami. No podia ser una cursa normal, i no ho ha estat: al primer revolt de la primera volta, un accident múltiple amb quatre pilots involucrats (Tito Rabat, Aegerter, Mariñelarena i el principal rival d’Espargaró, Scott Redding) ha obligat a aturar la cursa durant uns minuts. Afortunadament, cap dels pilots afectats ha patit conseqüències greus, tot i que Redding (que sortia d’una operació al canell) ja no ha tornat a pista.

Sense el britànic a la graella, Pol en tenia prou acabant setè per proclamar-se matemàticament campió. Així mateix li ho ha recordat el seu germà Aleix a la graella de sortida, però ell li ha respost que de quedar setè, res: volia guanyar.

La cursa s’ha replantejat a 15 voltes i Pol, que arrencava setè, ha fet una gran sortida i s’ha posat segon al primer revolt, per darrere de Mika Kallio. I encara no havia acabat la primera volta, que ha avançat el finlandès amb un espectacular interior i s’ha posat primer. I allà s’ha acabat la cursa: Espargaró ha anat marcant volta ràpida rere volta ràpida i eixamplant la distància amb Kallio, fins que s’ha trobat corrent sol. Només una caiguda (durant la cursa n’hi va haver diverses) o una avaria podien privar-lo de la glòria. Però estava escrit que l’esforç i el mèrit de remuntar-li quasi 40 punts a Scott Redding a la classificació i un últim cap de setmana tant accidentat no podien ser en va, i Pol Espargaró es proclamaria campió del món el diumenge 27 d’octubre de 2013.

“És tota una vida esperant aquest dia”, expressava un Aleix Espargaró emocionat com mai. Els dos germans es van abraçar amb enorme intensitat quan es van trobar a la zona dels guanyadors.

LLEGIU LA INFORMACIÓ MÉS COMPLETA DE L’HISTÒRIC CAMPIONAT DEL MÓN DE POL ESPARGARÓ EN UN ESPECIAL DE SET PÀGINES A L’EDICIÓ D’AQUEST DILLUNS D’EL 9 NOU

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 339 persones.