Pep Oliveras, de 38 anys, formarà part dels serveis mèdics del ral·li, contractat per l’organització. Oliveras, que treballa al CAP de la Garriga i a l’hospital de Vic i és regidor SI a l’Ajuntament, compta els dies per viure una experiència diferent de la dels pilots però amb molts components d’aventura.
L’osonenc Quim Terricabras, un veterà amb set Dakars a les espatlles, serà el company d’Oliveras en aquesta vivència. “El ral·li contracta el servei mèdic a través d’una mútua privada francesa, Mutuaide Assistance; en Quim em va fer arribar la proposta, vaig enviar el currículum i em van agafar”, explica. El garriguenc formarà part d’un cos de 60 professionals, entre metges, infermers i fisioterapeutes. Oliveras i Terricabras formaran parella en una de les 10 unitats mòbils terrestres que cobriran cada etapa. “Abans que surti el primer vehicle participant, totes les unitats mòbils estaran col·locades en punts quilomètrics estratègics, al llarg de l’etapa. Així, si hi ha un accident, hi anirà la unitat que estigui més a la vora. Quan passi l’últim vehicle, ens comunicaran per ràdio les coordenades de la nostra ubicació en la següent etapa, hi anirem directament i hi passarem la nit en una tenda de campanya. I així durant 16 etapes. Només passarem pel bivac cada tres dies a buscar provisions”, explica el metge garriguenc. Les unitats mòbils tenen el suport de cinc helicòpters medicalitzats que, si escau, evacuaran els ferits als hospitals de la zona. La unitat mòbil dels dos metges catalans serà un Toyota que tindrà un servei d’assistència mecànica a la seva disposició, si ho necessita.
Per Pep Oliveras serà la primera experiència professional en atenció prehospitalària i ha hagut de rebre formació. “És un repte professional perquè sempre he estat a la vessant de rebre els pacients a urgències i ara m’hauré de posar a fora i avaluar el pacients en el lloc del sinistre”, explica. La setmana passada, Oliveras va estar a Màlaga fent un curs intensiu d’atenció prehospitalària i, anteriorment, va rebre formació específica sobre el dispositiu mèdic del Dakar a París. “Els traumes per accidents són importants però en un ral·li com el Dakar quasi són més perillosos la deshidratació o el mal d’alçada”, explica.
Pep Oliveras marxarà cap a l’Argentina l’1 de gener.