L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) posarà en marxa el 23 d’agost unes obres a l’estació de tren de la Garriga lligades a la millora de les instal·lacions tècniques de la línia R3 per poder tirar endavant el desdoblament entre Parets i la Garriga. Comportaran que la via 4-la via morta que hi ha abans d’arribar a l’estació-quedi inoperativa. Segons han confirmat fons d’Adif a EL 9 NOU, l’espai que ara ocupa aquesta via servirà per construir instal·lacions tècniques i de gestió del trànsit ferroviari pel futur desdoblament.
Aquests treballs formen part d’una obra que puja a 10,2 milions d’euros-incloent l’IVA-que preveu intervencions a totes les estacions del tram a desdoblar-Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga-i les situades just abans i després, Mollet-Santa Rosa, al sud, i Figaró, al nord. Inclou sistemes de senyalització i elements de protecció del tren, subministrament d’energia i instal·lacions de telecomunicacions fixes i mòbils a més de les edificacions on se situaran i l’obra civil auxiliar. L’actuació és un dels projectes lligats a la construcció de la doble via.
En el cas de l’estació de la Garriga, les obres començaran amb el desmantellament de la superestructura: carrils, travesses, balast, instal·lacions de seguretat i comunicacions i la catenària. L’espai alliberat servirà per executar els nous edificis que acolliran les noves instal·lacions tècniques.
A banda, hi ha obert el procés per contractar l’empresa que farà les obres de desdoblament per un import de 74,4 milions finançats amb els fons Next Generation. I per la remodelació de les quatre estacions amb les obres per adequar les vies, la catenària i altres elements com treballs de millora de l’accessibilitat dels usuaris: andanes i passos soterrats.
{{ comment.text }}